فیروزآبادی:در سوریه حضور نظامی نداریم

رییس ستادكل نیروهای مسلح گفت: موضع رسمی ما دفاع با تمام وجود از سوریه است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش دفاع ملی، دفاع همه‌جانبه در جمع خبرنگاران با ارزیابی از به رسمیت شناختن نیروهای مخالف سوری توسط اتحادیه عرب، اظهار کرد: نیروهای معاند سوری به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک گروه هستند که از سرزمین‌های اسلامی آمده‌اند و تحت فرماندهی القاعده با حاکمیت سوریه می‌جنگند. گروه دیگری از این مخالفان جوانان احساساتی سوری هستند که در تحرکات انقلابی به صحنه کشیده‌ شده و فریب القاعده را خورده‌اند.

وی افزود: به رسمیت شناختن این گروه فایده‌ای برای اتحادیه عرب ندارد؛ چرا که این گروه اندک بی‌ریشه‌اند و تعلقی به خاک سوریه ندارند و فقط برای اهداف صهیونیسم و آمریکا می‌جنگند. این گروه از گذشته هم مورد تایید قدرت‌های غرب و قدرت‌های عربی بوده‌اند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که اگر قدرت‌های غربی و آمریکا بخواهند علیه سوریه اقدام نظامی انجام دهند، عکس‌العمل جمهوری اسلامی چیست؟ تصریح کرد: ما توصیه می‌کنیم که کشورهای غربی این مصیبت را به سر خودشان نیاورند، نه به خاطر این‌که ایران از خود عکس‌العملی نشان می‌دهد، بلکه به خاطر این‌که دولت سوریه تنها نیست و همواره یک ملتی همراهش هستند و با یک ملت نمی‌شود جنگید.

فیروزآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: حداکثر کاری که این قدرت‌ها می‌توانند انجام دهند تجزیه سوریه است که این کار هم به ضرر منطقه و هم به ضرر کشورهای غربی است؛ چرا که با این کار جریان تروریسم القاعده به شدت رشد می‌کند و از دریای مدیترانه مستقیما به سراغ غربی‌ها می‌رود.

وی همچنین با بیان این‌که ممکن است در انتخابات سال 92 فتنه‌ای همچون فتنه 88 اتفاق بیفتد، گفت: فتنه 92 ممکن است هیچ شباهتی به فتنه 88 نداشته باشد؛ چرا که چهره‌های فتنه 88 شکست خورده‌اند. فتنه‌گران فتنه 92 ممکن است با پرچم عدالت و ولایت به صحنه بیایند و مردم نباید فریب اینها را بخورند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: طبق اصول ملت ما، تعیین‌کننده خطوط اصلی حرکت انقلاب انگشت اشاره رهبری است و هیچ کس دیگر نباید جای رهبری به مردم خط بدهد و یا مدعی هدایت آنها شود.

فیروزآبادی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا نشانه‌ای از فتنه 92 تاکنون مشاهده شده است؟ گفت: چون من سرباز هستم و در پادگان هستم قاعدتا نمی‌توانم ببینم و شما خبرنگاران هستید که در صورت وجود این فتنه باید ببینید.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط