صله رحم، رزق و روزی را افزایش می‎دهد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه زنجان، گفت: صله رحم باعث افزایش رزق و روزی و طول عمر خواهد شد.

به گزارش نما، حجت‎الاسلام "منصور فرجی" در گفت‌وگو با ایسنا، ابراز کرد: عید نوروز یک سنت باستانی ایرانی است که با الهاماتی نظیر صله رحم که از اسلام گرفته است به تلفیق دو سنت دینی و ایران باستان تبدیل شده و همان‌گونه که بر طبق یک سنت ایرانیان قبل از اسلام آغاز بهار را جشن می‌گرفتند در قرآن نیز تأکید شده است که بهار یک فصل همیشگی و شروع تحول عالم است در قرآن نیز تأکید شده است که افراد با دیدن شکوفایی فصل بهار یاد قیامت بیافتند، زیرا همان‌طور که افراد بعد از مرگ دوباره زنده می‌شوند طبیعت نیز بعد از مرگ زمستانه دوباره زنده خواهد شد.

وی افزود: به همین دلیل است در دعای تحویل سال از خداوند خواستار تحول هستیم، زیرا این تحول شامل تحول در نگرش و رفتار و ... برای حرکت به سمت یک مسیر تکاملی است، زیرا افراد با شروع سال جدید یک سال باتجربه ‎تر و یک سال به مرگ نزدیک‎تر می‌شوند و هر چیز در زندگی باید به صورت مثبت تحول یابد.

امام‌جمعه موقت زنجان، خاطرنشان کرد: عید نوروز نیز مانند ماه مبارک رمضان که مقدمه 11 ماه زندگی زیبا است و افراد می‌آموزند که تمام مومنان را دعا کنند و بعد از یک ماه آموزش به 11 ماه زندگی باز می‎گردند. در هنگام تحویل سال نیز افراد خداوند را قسم می‎دهند تا حال آن‌ها را تغییر دهد و این رویه در تمام زندگی آن‌ها ادامه یابد.

وی اظهار کرد: پس از نوروز و انجام سنت‎های حسنه آن افراد می‌آموزند که در زندگی خود همواره صله رحم داشته باشند و به فکر مرگ و تحول حال و زندگی‎شان باشند.

۱۳۹۲/۱/۱

اخبار مرتبط