حمله پهپادهای آمریكایی به شمال پاكستان

عکس خبري -حمله پهپادهاي آمريکايي به شمال پاکستان

حمله هوایی پهپادهای آمریكایی در شمال پاكستان منجر به كشته شدن 4 شهروند پاكستانی و مجروح شدن تعدای دیگر شد.

به گزارش نما به نقل از پرس‌تی‌وی؛ منابع امنیتی اعلام کردند که در جریان حمله پهپادهای آمریکایی به منطقه وزیرستان شمالی در پاکستان که هم مرز با کشور افغانستان است، 4 نفر کشته شدند.


رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که پهپاد‌های آمریکایی اقدام به شلیک دو موشک به خانه‌ای در شهر "داتاخل" کردند که در 35 کیلومتری "میرانشاه" قرار دارد. این عملیات که در ساعات اولیه امروز رخ داد منجر به کشته شدن 4 نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.


بر اساس گزارش منتشر شده در ژانویه امسال از سال 2004 تا کنون بین 2536 تا 3577 نفر در جریان عملیات‌های پهپادهای آمریکایی در پاکستان جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد رقمی بین 411 تا 884 نفر غیر نظامی بوده‌اند.


مقامات آمریکایی معتقدند که پهپادهای این کشور شبه‌نظامیان را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهند، اما آمارهای منتشر شده از تعداد تلفات بیانگر کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان پاکستانی است.


کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان پاکستانی در اثر حملات پهپادهای آمریکایی منجر به تیرگی روابط سیاسی میان اسلام‌آباد و واشنگتن شده است.


طبق گزارش منتشر شده از سوی دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک آمار اهداف کشته شده در حملات پهپادها به نسبت کل تلفات به شدت پایین بوده و دقت حملات پهپادها چیزی نزدیک به 2% اعلام شده است.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط