زنان‌عربستانی مسلح می شوند

عکس خبري -زنان‌عربستاني مسلح مي شوند

زنان عربستانی برای مقابله با مزاحمت های خیابانی به شوك الكتریكی و اسپری فلفل مسلح می شوند.

یک زن عربستانی به نام مریم در این باره با اشاره به اینکه یک دستگاه شوک الکتریکی به قیمت ۱۵۰۰ ریال خریده است اظهار داشت: این شوک را همواره در کیفم دارم و آن را با خودم به همه جا می برم. دلیل این امر نیز مزاحمت هایی است که گاه به حد ممانعت از ادامه مسیر خودرو حتی با وجود راننده می رسد.

مریم در این باره می افزاید: بارها در میان آشنایان و از طریق شبکه های اجتماعی از اخباری درباره تعرض به زنان و مزاحمت برای آنها در راهها یا در هنگام سوار شدن بر خودروها اطلاع می یابیم. این امر باعث شده است تا من نیز مانند بسیاری از زنان شاغل دیگر در پی یافتن راههای جدیدی برای دفاع از خودم باشم.

روزنامه الحیات در ادامه می نویسد: زن عربستانی دیگری به نام "ام محمد" در این باره می گوید: من برای مقابله با مزاحمان همواره در کیفم، بطری آب همراه با فلفل حمل می کنم.
وی دلیل این امر را استفاده از تاکسی برای رفت و آمد ذکر می کند و اظهار می دارد که به علت درآمد اندک توانایی خرید خودرو ندارد.

زنان در عربستان حق رانندگی ندارند و برای استفاده از خودروی شخصی باید راننده داشته باشند.

یک زن عربستانی دیگر به نام "نوره العسکر" اظهار داشت که یکی از دوستانش یک اسپری دست ساز در کیفش با خود حمل می کند که از ادویه های تند مانند فلفل سیاه ساخته شده است تا در هنگام تعرض به وی آن را به سوی چشم و بینی فرد مزاحم بپاشد.

"ساره بلوچی" روانشناس در این باره اظهار داشت که تعرض جنسی و تجاوز پدیده شایعی در جامعه عربستان به شمار نمی آید. اما اخبار منتشر شده در این باره در محافل خانوادگی و پایگاه های ارتباط اجتماعی، به تنهایی باعث اقدام زنان برای تهیه ابزارهای دفاعی در چنین مواقعی شده است.مرجع : العالم

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط