واكنش حزب الله لبنان به ترور عالم سوری

حزب الله لبنان با محكوم كردن جنایت تروریستهای تكفیری در دمشق اعلام كرد انفجار جنایتكارانه ای كه مسجدالایمان در دمشق را هدف قرار داد و به شهادت علامه دكتر محمد سعید البوطی و دهها نفر از نمازگزاران منجر شد، جنایتی بر ضد بشریت است.


به گزارش نما، مهر به نقل از شبکه المنار نوشت: حزب الله لبنان در بیانیه جنایت شب گذشته تروریستها در حمله انتحاری به مسجد الایمان در دمشق و کشته شدن دهها شهروند سوری از جمله شیخ محمد سعید البوطی از علمای برجسته سوری را محکوم کرد.

در بیانیه حزب الله آمده است انفجار جنایتکارانه ای که مسجدالایمان در دمشق را هدف قرار داد و به شهادت علامه دکتر محمد سعید البوطی و دهها نفر از نمازگزاران منجر شد، جنایتی بر ضد بشریت است.

در این بیانیه آمده است جنایت جنایتکاران تمام حدود را زیر پا گذاشته است و به هدف قرار دادن مردان خدایی و نمازگزاران در مساجد رسیده است، تروریسم سیاه و وحشیانه که حرمت هیچ چیز را نگه نمی دارد، بهترین عالمان را هدف قرار داد.

حزب الله آورده است این جنایت زشت و هولناک که مسجد الایمان را هدف قرار داد و به شکسته شدن حرمت بیوت الله و کتاب خدا و علمای عامل فی سبیل الله و در راس آنها علامه بزرگ، شیخ محمد سعید البوطی و دهها نمازگزار منجر شد، جنایتی علیه بشریت و دین و اخلاق و اسلام و مسلمانان است.

حزب الله با تاکید بر اینکه عالمان این جنایت هولناک، هیچ بویی از انسانیت نبرده و از اخلاق و دین به دور هستند، هر چند لباس دین پوشیده یا مدعی انتساب خود به دین حنیف می شوند، این جنایت را محکوم کرد و از مردم سوریه خواست با آگاهی و هوشیاری بیشتر نسبت به ماهیت نزاع، همچون یک صف واحد در مقابل طرح فتنه و تکفیر و نابودی کشورشان بایستند.

حزب الله لبنان همچنین با خانواده های قربانیان این جنایت هولناک به ویژه خانواده شیخ البوطی ابراز همدردی و همبستگی کرد.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط