ایران چگونه تل‌آویو و حیفا را با خاك یكسان خواهد كرد؟!

عکس خبري -ايران چگونه تل‌آويو و حيفا را با خاک يکسان خواهد کرد؟!

در جریان تهاجم اسرائیل به نوار غزه ، حماس، تل آویو را با یك نمونه از موشكهای ایرانی مورد حمله قرار داد . این حمله موشكی منجر شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بعد از به صدا درآمدن آژیر خطر به پناهگاه فرار كند!

«قدرتمندترین مقام ایران تصریح کرد که جمهوری اسلامی در صورت حمله اسرائیل علیه خود، شهرهای تل‌آویو و حیفا را نابود خواهد کرد.» این جملات قسمتی از بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های غربی است.
به گزارش افکار نیوز ، توانمندی ایران در نابودی پایتخت رژیم صهیونیستی موضوعی است که قبلا و به دفعات مورد تایید منابع مختلف غربی و حتی کارشناسان اسرائیلی رسیده است.

مرکز اطلاعات جاسوسی تروریسم وابسته به سازمان امنیت اسرائیل در گزارشی اذعان کرده ؛ هم اکنون انبارهای بزرگ سلاح شامل هزاران موشک در اختیار گروه های مقاومت در غزه وجود دارد. بخشی از این موشک ها ساخت ایران هستند و بخش دیگر، با استفاده از فناوری ایرانی در غزه ساخته شده اند.
این انبارها شامل موشک های میان برد ساخت ایران از نوع فجر ۵ و موشک های ساخت محلی "ام ۷۵" است. گروه های فلسطینی در جنگ ۸ روزه از این موشک ها در حملات علیه اسرائیل استفاده کردند و توانستند پس از ۲۰ سال برای نخستین بار شهرهای تل آویو و قدس را مورد هدف قرار بدهند.

حمله به ایران و پاسخ ایران؛
کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در تحلیلهایی اعتراف کرده اند ، جمهوری اسلامی ایران می تواند ضربات سهمگینی بر هیمنه صهیونیستها وارد کند. بر اساس تحلیل این کارشناسان، احتمال حمله اسرائیل با جنگنده اف-۱۵ با میانگین ۱۵ فروند در هر پرواز. این هواپیماها بدون سوختگیری هوایی نمی توانند به ایران برسند بنابراین نیروی هوایی اسرائیل خارج از معادله است.

همچنین بنا بر اظهارات این کارشناسان، نابود کردن تاسیسات دیمونا اسرائیل، از نابود کردن هر مرکز غنی سازی در ایران ساده تر است. با همه تدابیر دفاعی، دفاع ضدموشکی صهیونیستی قادر نیست با موشک ها مقابله کند و ممکن است فقط نیمی از موشک ها را رهگیری کند اما قادر است فقط کمتر از یک چهارم از موشک ها را مقابله کند، در نتیجه تخریب دیمونا امری حتمی است و بدون شک تخریب این مرکز، تخریب کارگاه «ماخون-۲» برای ساخت سلاح های اتمی را که در زیر آن قرار دارد نابود می کند و علاوه بر این شش نیروگاه [در فلسطین اشغالی] هست که یکی از آنان نقشی اساسی در تولید برق این رژیم دارد و مانند نیروگاه بوشهر منبعی فرعی است که اخیرا به شبکه برق ایران وصل شده است.

البته توانمندی نیروهای نظامی ایران به موشک منتهی نمی شود. نیروی دریایی ایران (ناوشکن و زیردریایی) می تواند ضربات دردناکی به اسرائیل و نیروی دریایی آن بزند. از جمله به زیردریایی های اسرائیل و در نتیجه حمله دریایی اسرائیل حمله یکجانبه نخواهد بود بخصوص اینکه ایران ضددریایی های دقیقی از جمله فاتح ۱۱۰ دارد در نتیجه ایران می تواند مقابله به مثل بکند.

اما ایران می تواند یکباره رژیم صهیونیستی را موشک باران کند و شش نیروگاه اتمی اسرائیل را در کنار تاسیسات دیمونا هدف بگیرد و کارخانه های پتروشیمی و جنگی آن و تاسیسات راهبردی را با موشک هایی که برد آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است بزند و قدرت موشکی اسرائیل را نمی توان با قدرت موشکی ایران مقایسه کرد، با توجه به اینکه سامانه ضدموشکی اسرائیل حداکثر می تواند همزمان با ۲۰ موشک مقابله کند و اعتمادی به این سامانه نیست که همه اهدافی را که رهگیری می کند، ساقط کند.

نیویورک ‌تایمز در تحلیل قدرت موشکی ایران طی نبرد غزه اعتراف کرد : " موشکهای فجر ۳ و فجر ۵، این امکان را به حماس و جنبش جهاد اسلامی دادند که قلب اسرائیل را هدف قرار داده و اسرائیلی‌ ها را به پناهگاه‌ ها فراری دهند. رهبران فلسطینی تکنولوژی تسلیحاتی ایران را کمکی بسیار بزرگ‌تر از کمک‌ های مالی و سیاسی می‌دانند."

در آبان ماه ۹۱ و پس از موشکباران تل آویو توسط حماس ، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: زیان های اقتصادی اسرائیل طی ۲۴ساعت از سه میلیارد شکل(واحد پولی رژیم صهیونیستی) فراتر رفته است.

توهمی به نام گنبد آهنین !
همچنین روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» در گزارشی به نقل از «رويوين پداتزور» استاد دانشگاه تل آويو و كارشناس برجسته نظامي اذعان کرد: سامانه آرو نمي تواند با موشك هاي بالستيك ايران مقابله كند. پراتزور كه چندين دهه به عنوان خلبان جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي فعاليت مي كرد، ادامه داد: اقدامات متقابل ساده اي وجود دارد كه مي تواند كارآيي سامانه دفاع موشكي آرو را به صفر برساند.

"مايكل اورن" سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا در جريان برگزاري نشست آيپك(لابي رژيم صهيونيستي در آمريكا) در شهر واشنگتن نیز گفت:‌"موشك‌هاي ايران قابليت حمله به تمامي نقاط موجود در خاورميانه را دارند و مي‌توانند اسرائيل را نيز هدف حملات خود قرار دهند."

گفتنی است؛ در جریان تهاجم اسرائیل به نوار غزه ، حماس تل آویو را با یک نمونه از موشکهای ایرانی مورد حمله قرار داد . این حمله موشکی منجر شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بعد از به صدا درآمدن آژیر خطر به پناهگاه فرار کند!

۱۳۹۲/۱/۳

اخبار مرتبط