مروري بر مهمترين اخبار قضايي مردادماه ??

ازعزل‌مرتضوی تااختلاس‌میلیاردی بنیادشهید

اجرای حكم قطعی فائزه هاشمی در دستگاه قضایی، ابلاغ رای بركناری مرتضوی به وزیر رفاه ، كشف سلطان گوشت ایران،دیدار رئیس قوه قضائیه با اصحاب رسانه و آخرین جزئیات اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی بنیاد شهید مهمترین عناوین خبری حوزه حقوقی قضائی در مردادماه ۹۱ را تشكیل دادند.

به گزارش نمابه نقل از باشگاه خبرنگاران، در مرداد ماه ۹۱ سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات جدید و روز قضایی مطرح شد. آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی این ماه است:

پيگيري اجراي حکم قطعي فائزه هاشمي در دستگاه قضايي

عضو کميسيون قضايي مجلس با اشاره به خروج فائزه هاشمي از کشور، اظهار داشت: قوه قضائيه بايد به طور جدي مساله اجراي حكم فائزه هاشمي را مورد رسيدگي و پيگيري خود قرار دهد.

ابلاغ رای برکناری مرتضوی به وزیر رفاه

رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: پس از اعلام رای دیوان عدالت اداری در خصوص برکناری سعید مرتضوی از پست ریاست تامین اجتماعی رای برای اجرا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

ابلاغ حكم متهمان مالي در پايان ماه رمضان/ ۲۰ روز فرصت تجديدنظر متهمان

قاضي سراج با اشاره به ابلاغ حكم متهمان فساد بزرگ مالي اظهار داشت: طي روزهاي آينده و در پايان ماه مبارك رمضان حكم اين متهمان ابلاغ مي‌شود.

برخورد دستگاه قضا با سوء استفاده كنندگان در مناطق زلزله‌زده

نماينده قوه قضاييه در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي گفت: قوه قضاييه آمادگي دارد با سوء استفاده كنندگان در مناطق زلزله‌زده برخورد كند.نماينده قوه قضاييه در بازديد از مناطق زلزله‌زده، از كمك‌هاي غيرمالي اين قوه به زلزله‌زدگان خبر داد و گفت:‌ رياست قوه قضاييه يك كاميون كمك غيرنقدي به مناطق زلزله زده همچون ورزقان،‌ اهر و هريس ارسال كرده كه اين كمك شامل مواد غذايي، وسايل گرمايشي و برخي اقلام مورد نياز است.

"سلطان گوشت" هم كشف شد

فردی که به "سلطان گوشت" شهرت دارد، صاحب ۱۵ شرکت بزرگ بوده و ‌فعالیت‌های انحصاری فراوانی در حوزه فرآورده‌های گوشتی انجام داده که ‌هم‌اکنون مدارک مربوط به این متهم به فساد اقتصادی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موجود است.

ضرورت شفاف سازی و بازنگری در قانون انتخابات/ زنان هم می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند

يك حقوقدان با تاکید بر حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به نظر نمی رسد که درج عنوان رجل سیاسی در قانون اساسی فقط حضور مردان در انتخابات ریاست جمهوری باشد از همین رو در قانون انتخابات باید زمینه حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وجود آید.

تشکیل شعب دادگاه‌های عمومی حقوقی ویژه قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع

رئيس قوه قضاييه با صدور بخشنامه‌هايي به رؤساي کل دادگستري‌ها اعلام کرد نسبت به تشکيل دادگاههاي عمومي و حقوقي ویژه قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگل‌ها و مراتع کشور در مراکز استاني اقدام کنند.

انتشار راي ابطال انتصاب "سعيد مرتضوي" در روزنامه رسمي

در پي صدور راي قطعي ديوان عدالت اداري درخصوص انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي و ابطال انتصاب مرتضوی به عنوان مدیرعامل اين صندوق، روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران راي ديوان عدالت اداري را منتشر كرد.

آخرین جزئیات اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی بنیاد شهید

تجسس ماموران سازمان بازرسی کل کشور در امور مالی بنیاد شهید به کشف اختلاسی ۱۵میلیارد تومانی منجر شد که بنیاد شهید اعلام کرد: در این پرونده با سازمان بازرسی همکاری داشته و درخواست اشد مجازات را برای این متهم دارد.

۱۳۹۲/۱/۴

اخبار مرتبط