حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) رژیم صهیونیستی را متهم كرد روز سه‌شنبه برای نخستین بار پس از آتش‌بس پنج ماه پیش، اقدام به حملات هوایی در غزه كرده است. مقامات اسرائیلی نیز این حمله را تایید كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزارت داخلی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، «جنگنده‌های رژیم اشغالگر» مناطقی در شمال غزه را بمباران کردند. این حملات تلفاتی دربرنداشته است.


در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی علیه غزه را تایید کرد. وی به جزئیات آن هیچ اشاره‌ای نکرد.

این اولین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از زمان پایان درگیری هشت روزه بین اسرائیل و جنبش حماس در ماه نوامبر گذشته محسوب می‌شود. درگیری اسرائیل و حماس در ماه نوامبر با برقراری آتش‌بس به میانجیگری مصر پایان یافت.


از سوی دیگر، اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد، سه راکت از نواره غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده که یکی از آنها در جنوب سرزمین‌های اشغالی فرود آمده است.


طبق این گزارش، یک گروه سلفی رقیب حماس مسئولیت حملات راکتی روز گذشته به اسرائیل را بر عهده گرفته و اعلام کرده است، این اقدام را در واکنش به شهادت اسیر فلسطینی در زندان صهیونیستی صورت داده است.


روز گذشته نیروهای امنیتی زندان اسرائیلی با شلیک گاز اشک‌آور به سمت اسیران فلسطینی معترض به شهادت «مسیره ابو حمدیه» در یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی، شماری از آنها را زخمی کردند.

۱۳۹۲/۱/۱۴

اخبار مرتبط