دولت سوریه برای مذاكره با مخالفان اعلام آمادگی كرد

عکس خبري -دولت سوريه براي مذاکره با مخالفان اعلام آمادگي کرد

دمشق -ˈ وائل حلقیˈ نخست وزیر سوریه بار دیگر تاكید كرد دولت سوریه آماده مذاكره با مخالفان داخلی ،خارجی وشورای هماهنگی و افراد مسلح به شرط خلع سلاح آنان است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) ˈحلقیˈ این مطلب را در جلسه وزارتی بررسی اجرای برنامه سیاسی حل بحران سوریه با حضور اعضای دفتر سیاسی حزب عهد ملی عنوان کرد.

وی در این جلسه تاکید کرد، دولت در مساله گفت وگو با همه نیروهای سیاسی و گروههای داخلی، فرهنگی و اقتصادی از جمله مخالفان داخلی و خارجی، شورای هماهنگی و افراد مسلحی که سلاح خود را بر زمین گذاشته اند جدی و صادق است .

وی تاکید کرد، تضمین های قضایی و امنیتی واقعی برای اطمینان خاطر از بازگشت مخالفان خارجی در صورت تمایل به مشارکت در گفت وگوها، وجود دارد.

حلقی در این جلسه به توصیه های اسد که مشوق جدید وقطب نمای واقعی در برابر این جلسه برای ورود به فضای گسترده تر در مسیر گفت وگوی ملی فراگیر ومطلوب از طریق فراهم کردن زمینه مناسب برای تقویت فرهنگ گفت وگو و سرعت بخشیدن به زمان برگزاری کنفرانس گفت وگوی ملی که تنها راه خروج از این بحران است، اشاره کرد.

بشار اسد اواخر مارس گذشته در دیدار با اعضای کمیته وزارتی مسئول اجرای محتوای برنامه سیاسی حل بحران سوریه دیدار وآنها را در خصوص پایه گذاری گفت وگوی ملی راهنمایی کرد.

دولت سوریه اخیرا تصمیم گرفت یک گروه کاری از وزیران برای اجرای برنامه سیاسی حل بحران بر اساس ابتکار عمل رئیس جمهوری بشار اسد تشکیل دهد و از جامعه بین الملل بخواهد این راه حل سیاسی بحران وکار برای مبارزه با همه اشکال تروریسم را تایید کنند ودر این راستا اعضای این کمیته با نیروهای سیاسی وسازمان های مردمی دیدار کردند.

بشار اسد ژانویه گذشته طرح حل بحران سوریه بر اساس تعهد کشورهای دست اندرکار به توقف اعطای سرمایه وسلاح وپناه دادن به افراد مسلح وتوقف عملیات تروریستی که موجب بازگشت پناهندگان به کشور شود وبه دنبال آن توقف عملیات نظامی ارتش که حق پاسخگویی ، گفت وگو ومنشور ملی وقانون اساسی جدید که بر اساس آن دولت جدید تشکیل وانتخابات پارلمانی برگزار سپس کنفرانس آشتی

وعفو برگزار شود را ارائه اما به مدت زمان این طرح اشاره ای نکرد.

دولت سوریه به طور مکرر آمادگی خود را برای مذاکره با همه نیروهایی که تمایل به مشارکت در عملیات سیاسی بر اساس گفت وگو دارند اعلام کرده است.

۱۳۹۲/۱/۱۴

اخبار مرتبط