مساله اصلی آمریكا با ایران گفتمان انقلاب اسلامی است

'قاسم ذاكری' دبیر اول سفارت ایران در روسیه با اشاره به اقدامات خصمانه آمریكا علیه ایران در 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمریكا از سیاست های خصمانه خود علیه ایران هیچ نتیجه ای نخواهد گرفت و ملت ایران مقابل زیاده طلبی های واشنگتن ایستادگی می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذاكری روز سه شنبه در نشستی سیاسی در انستیتو شرق شناسی روسیه در باره ایران گفت: سوابق دشمنی آمریكا و رژیم صهیونیستی با ایران بر هیچكس پوشیده نیست.

وی افزود: مساله اصلی آمریكا و رژیم صهیونیستی با ایران گفتمان انقلاب اسلامی است.

ذاكری گفت: آمریكا از سال 1979 تاكنون سیاست خصمانه خود در باره ایران را پوشیده نكرده و در این مدت انواع فشارها را بر ایران اعمال كرد، اما هیچ گونه نتیجه ای از این سیاست خود نگرفته است.

وی با اشاره به قیام های مردمی در كشورهای عربی و سرنگونی رژیم های دست نشانده ای همچون رژیم مبارك در مصر خاطرنشان كرد: با گذشت 33 سال مردم دنیا شاهد هستند كه ملت های خاورمیانه كدام راه را انتخاب كرده اند.

دبیر اول سفارت ایران گفت: گزینه كمپ دیوید كه مانند جنازه در دست آمریكا مانده بود با سرنگونی رژیم مبارك از بین رفت.

وی با بیان اینكه ایران در بهار عربی شركت نكرد، اظهار داشت: اما آمریكا از گفتمان انقلاب اسلامی وحشت دارد و در شرایطی كه خاورمیانه را از دست می دهد، فشار را بر ایران افزایش می دهد.

ذاكری خاطرنشان كرد: ملت های خاورمیانه از سال 1948 از ظلم به مردم فلسطین رنج می برند.

وی افزود: اسراییل دائما به جنگ با ملت های منطقه پرداخته و بنابرین رژیم صهیونیستی را تهدید اصلی صلح و امنیت منطقه می دانیم.

مقام سفارت ایران نسبت به هر گونه عواقب تهاجم نظامی به ایران به آمریكا و رژیم صهیونیستی هشدار داد و افزود: ایران برگ های برنده رو نشده زیادی در دست دارد.

وی با بیان اینكه پروژه های آمریكا در منطقه خاورمیانه با شكست رو به رو شده است، اضافه كرد: ایجاد رژیم صهیونیستی به عنوان پروژه اصلی آمریكا در منطقه نیز به شكست منجر شده است.

ذاكری گفت كه بحران در رژیم صهیونیستی یك واقعیت مسلم است و در واقع بمب اتمی در داخل این كشور قرار گرفته و مسایل این رژیم هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

وی افزود: مساله هسته ای ایران در واقع بهانه ای بیش نیست و این رویكرد برای توطئه گران علیه كشورمان هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

مقام سفارت ایران خاطرنشان كرد: ایران آمادگی دارد در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی یا هر روند بین المللی دیگر اختلافات در باره برنامه های هسته ای خود را حل و فصل كند، اما آمریكا حاضر به حل این مسایل نیست.

وی ادعای برخی كارشناسان را مبنی بر اینكه مسایل خاورمیانه به دلیل وجود اختلاف میان شیعه و سنی به وجود آمده است، بی اساس دانست و افزود: دشمنان مسلمانان این ادعا را مطرح كرده اند.

ذاكری در ادامه سخنان خود آمادگی ایران را برای توسعه روابط با همسایگان خود مورد تاكید قرار داد و افزود: ایران همواره بهترین روابط را با كشورهای همسایه خود خواهان است و 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران با سفرهای خود به كشورهای عربی این واقعیت را به اثبات رسانده اند.

دبیر اول سفارت ایران در روسیه سپس به جایگاه ویژه روسیه در نزد كشورهای اسلامی اشاره كرد و گفت: روسیه دوست كشورهای اسلامی است و برای توسعه روابط حسنه با آنها تلاش می كند.

وی همچنین گفت كه تهدیدهای آمریكا به ایران محدود نمی شود و روسیه هم هدف چنین تهدیدهایی قرار می گیرد.

مقام سفارت ایران در پایان بر ضرورت توسعه روابط ایران و روسیه و اهتمام دوجانبه در این زمینه تاكید كرد.

ذاكری همچنین برگزاری نشست در باره موضوع ایران با شركت كارشناسان روس را اقدامی عالی توصیف كرد و افزود: ایران از برگزاری چنین نشست هایی برای تشریح مواضع خود استقبال می كند و خواهان انجام چنین گفت و گوها با همه كشورها می باشد و تنها با رژیم صهیونیستی در چنین گفت و گوهایی شركت نخواهد كرد.

۱۳۹۱/۱/۹

اخبار مرتبط