پیشنهاد رشوه قطر به نماینده سوریه

دولت قطر از طریق نمایندگی خود نزد سازمان ملل متحد به بشار جعفری، نماینده سوریه پیشنهاد پرداخت یك میلیون دلار برای جداشدن وی و دیگر دیپلماتهای سوری از نظام سوریه را داده است.

به گزارش نمابه نقل از واحد مرکزی خبر ، منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد فاش کردند، امیرنشین قطر که از اعراب پیش رو در طرح های ضد سوری است، اخیراً به بشار جعفری، نماینده دولت سوریه نزد سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده است در قبال دریافت یک میلیون دلار رشوه، از نمایندگی نظام سوریه و دولت بشار اسد کناره گیری کند.قطری ها همزمان طرح های مختلفی را برضد نظام سوریه پیگیری می کنند که تدوین قطعنامه ای جدید با هدف اعطای کرسی سوریه در سازمان ملل متحد به نماینده مخالفان دولت بشار اسد، از جدیدترین اقدامات این دولت کوچک عربی است.

به گفته این منابع دیپلماتیک بشار جعفری با این پیشنهاد قطر به شدت مخالفت و بر پایبندی خود به نظام سوریه تاکید کرده است. تهدید بشار جعفری و خانواده او در نیویورک از سوی مخالفان دولت بشار اسد، اقدام دیگری بود که چندی پیش به اعتراض علنی جعفری در جمع خبرنگاران منجر شد.نماینده سوریه در آن نشست خبری، دولت میزبان سازمان ملل یعنی آمریکا را مسئول حفظ امنیت دیپلماتها و خانواده های آنان دانست.گفته شده این پیشنهاد قطر شامل همه اعضای نمایندگی سوریه نزد سازمان ملل متحد می شود که برای هر عضو این نمایندگی، مبلغی در نظر گرفته شده است.

قطری ها پیش از این نیز در اقدامی مشابه، به نمایندگی لیبی در زمان حمله ناتو به دولت قذافی، رشوه ای چند صد هزار دلاری پرداخت کرده بودند.

۱۳۹۲/۱/۲۲

اخبار مرتبط