شكایت 6 نماینده از نایب رئیس مجلس

شش تن از نمایندگان مجلس از نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به دلیل اقدام وی در جلسه روز چهار شنبه مجلس در جریان سوال از وزیر صنعت و معدن به كمیسیون اصل نود شكایت كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای از محمد رضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس به خاطر اقدام دیروز وی در موضوع سوال از وزیر صنعت و معدن به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کردند.

متن کامل این نامه به این شرح است:

جناب آقای پور مختار، رئیس محترم کمیسیون اصل نود

با سلام و احترام

ما امضا کنندگان این نامه، نسبت به رفتار آقای مهندس باهنر رئیس وقت جلسه چهارشنبه 92.1.21 در اعمال اجتهاد در برابر نص و تباه کردن حق مجلس شکایت داریم. توضیح آنکه در جریان سئوال آقای امیر آبادی نماینده قم از وزیر محترم نصعت و معدن و تجارت در پایان گفت: من قانع نشدم ولی رای گیری نکنید.

آقای باهنر برخلاف نص ماده 210 که می گوید " در صورت قانع نشدن نماینده، رئیس جلسه نظر مجلس را در این مورد اخذ می کند" ادعا کرد که نظر من این است که قسمت دوم جمله آقای امیر آبادی به معنای قانع شدن است و مانع اظهار رای مجلس گردید. در حالی که آقای امیر آبادی حق تعیین تکلیف برای مجلس ندارد و آقای باهنر نیز حق ندارد به استناد موضعگیری آقای امیر آبادی که جز حقوق وی نبود پس از اعلان قانع نشدن مستند قرار دهد.

محمود رضا شکری نماینده مردم گیلان، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، غلامعلی جعفر زاده نماینده مردم رشت و احمد توکلی نماینده مردم تهران امضاء کنندگان این نامه هستند.

۱۳۹۲/۱/۲۲

اخبار مرتبط