سوریه، تركیه را تحریم می كند

عکس خبري -سوريه، ترکيه را تحريم مي کند

الوطن: اتاق صنایع شهر حلب ماه گذشته شكایتی را در یك كشور اروپایی علیه "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر تركیه به اتهام غارت كارخانه های سوریه ارایه كرده است.

به گزارش نما به نقل از جام، مسئولان کشور سوریه در حال بررسی عملکرد شرکت های ترکیه ای هستند تا شرکت هایی را که در "تخریب اقتصاد سوریه" نقش داشته اند، مورد تحریم قرار دهند.

به نوشته روزنامه "الوطن" سوریه، معاون وزیر اقتصاد این کشور اظهار داشت: برخی شرکت های ترکیه ای صلاحیت همکاری قانونی با سوریه را ندارند. باید نام آنها در فهرست تحریم قرار گیرد و تعامل با این شرکت ها و سرمایه گذاری آنها در سوریه ممنوع شود.

"عبدالسلام علی" افزود: این شرکت ها در تخریب اقتصاد ملی سوریه و غارت کارگاه ها و کارخانه های شهر حلب و حومه آن نقش داشته اند و ما در صدد اعمال تحریم علیه این نوع شرکت ها هستیم.

به نوشته این روزنامه: اتاق صنایع شهر حلب ماه گذشته شکایتی را در یک کشور اروپایی علیه "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه به اتهام غارت کارخانه های سوریه ارایه کرده است.

اتاق صنایع شهر حلب در آن زمان گفته بود که دستگاه ها و تجهیزات شماری از کارخانه های حلب، پس از سرقت به ترکیه منتقل شده است.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط