فرود اجباری هواپیمای تهران - دمشق در بغداد

به دنبال اعلام بغداد مبنی بر تشدید اقدامات بازرسی از هواپیماهایی كه به مقصد سوریه پرواز می‌كنند، برای سومین بار متوالی در طول هفته گذشته، یك هواپیمای ایرانی مجبور شد تا در فرودگاه بغداد به زمین بنشیند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مسوولان عراقی عصر روز چهارشنبه از یک هواپیمای باربری ایرانی که به مقصد سوریه در پرواز بود، خواستند تا جهت بازرسی در فرودگاه به زمین بنشیند.

بنا بر گزارش روزنامه‌ی الرای العام چاپ کویت، علی الموسوی، مشاور اطلاع‌رسانی نخست وزیر عراق گفت: از این هواپیمای ایرانی که از ایران به سمت دمشق در پرواز بود، در ساعت 22به وقت محلی بازرسی به عمل آمد.

ناصر بندر، رییس هواپیمایی کشوری عراق نیز بیان کرد: هواپیمای ایرانی به دستور فرود پاسخ داد. این سومین هواپیما بود که طی سه روز گذشته مورد بازرسی قرار گرفت. اما تیم بازرسی به هیچ وسیله ممنوعه‌ای دست نیافتند و بعد از آن مسیر برای ادامه پرواز این هواپیما باز و به آن اجازه داده شد تا به مسیرش به سمت دمشق ادامه دهد.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز ناخرسندی نسبت به اقدام اخیر دولت عراق در بازرسی هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی و دارویی و مواد غذایی به مقصد سوریه، این عمل را مخالف اصول و موازین پذیرفته‌ شده بین المللی و روابط حسن هم‌جواری دو کشور دانست و گفت: بازرسی از هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران، کذب بودن ادعاها و تبلیغات خلاف واقع برخی طرف‌ها را مجددا به اثبات رساند.

وی هم‌چنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف انسان‌دوستانه خود هم‌چنان به ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم سوریه ادامه خواهد داد.

۱۳۹۲/۱/۲۳

اخبار مرتبط