زن سوری، قربانی جنایت بی شرمانه تروریست ها

«فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر با مردی سوری گفت‌وگو كرد كه شاهد آدم ربایی یك زن جوان توسط عناصر ارتش آزاد سوریه بوده است.»

به گزارش نما به نقل از پرس تی‌وی، "زینب حوا بانگورا" نماینده ویژه شورای امنیت سازمان ملل در زمینه خشونت جنسی در کشمکش‌ها در نشست روز پنجشنبه (۲۹ فروردین) شورای امنیت گفت: «فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر با مردی سوری گفت‌وگو کرد که شاهد آدم ربایی یک زن جوان توسط عناصر ارتش آزاد سوریه بوده است.»


بانگورا با بیان این که «این زن جوان مورد تجاوز قرار گرفت و کشته شد و پسرش مقابل خانه‌اش رها شد» خواستار خاتمه چنین جنایات جنگی در سوریه شد.

در همین حال بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل وعده‌های محقق نشده کمک‌های بشر دوستانه توسط کشورهایی مانند قطر و عربستان سعودی را محکوم کرد و آن را «تبلیغات رسانه‌ای» دانست.


همچنین والری آموس، معاون امور بشر دوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که ۶.۸ میلیون تن از ۲۰.۸ میلیون جمعیت سوریه نیاز به کمک‌های بشر دوستانه دارند.

آنتونیو گاترس، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به شورای امنیت گفت که شمار پناهجویان می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۳ از ۳.۵ میلیون تن بیشتر شود.


تعدادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و ارتش از زمان آغاز خشونت‌ها در سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، در این آشوب‌ها کشته شده‌اند. دمشق بارها خواستار مذاکره برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه شده است.

در ۱۴ آوریل، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه از همه مردم این کشور خواست تا برای پیدا کردن راه خروج این کشور از بحران، در گفت‌وگوهای ملی حضور داشته باشند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز یک فرمان عفو عمومی برای جنایات مرتکب شده در این کشور تا قبل از ۱۶ آوریل سال ۲۰۱۳، صادر کرده است.

۱۳۹۲/۱/۳۰

اخبار مرتبط