رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت استراتژیك قرار دارد

عکس خبري -رژيم صهيونيستي در بدترين وضعيت استراتژيك قرار دارد

معاون عربی آفریقائی وزیر امور خارجه بر حمایت همه جانبه ایران ازمحور مقاومت تاكید كرد و گفت: در سایه تحولات بیداری اسلامی،رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت استراتژیك قرار گرفته لذا بدنبال توطئه در سوریه می باشد تا ضعف های خود را جبران كند.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'حسین امیر عبداللهیان' روز پنجشنبه در نخستین دیدار رسمی خود در بیروت به همراه 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران با 'نجیب میقاتی ' نخست وزیر لبنان دیدار و گفت وگو نمود.

در این دیدار طرفین با مهم دانستن ثبات و وحدت داخلی در لبنان بر اراده سیاسی دو كشور برای گسترش روابط در همه زمینه ها به ویژه اجرائی نمودن توافقات فیمابین تهران و بیروت تاكید كردند.

معاون وزیر خارجه با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری و معاون اول وی به نخست وزیر لبنان ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای برگزاری اولین كمیسیون مشترك عالی دو كشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نجیب میقاتی اعلام داشت.

وی با اشاره به برخوردهای تبعیض آمیز غرب و برخی طرفهای منطقه نسبت به مطالبات مردمی در منطقه افزود: در سوریه توجه به مطالبات مردم و انجام اصلاحات را مهم می دانیم و از نظام این كشور در مواجهه با مداخله خارجی و حركت در مسیر دموكراسی حمایت می نمائیم.

عبداللهیان در ادامه گفت: ما اطمینان داریم كه مردم فهیم سوریه با موفقیت از این بحران عبور كرده و در محور مقاومت باقی خواهند ماند.

وی ادامه داد: در یمن معتقدیم كه به مطالبات مردمی بخوبی توجه نشده و نیاز است گامها در این راستا بصورت جدی تر برداشته شود. در بحرین نیز وضعیت اسفبار و كشتارها و نقض حقوق بشر را قویا محكوم نموده و خواستار توجه به درخواست های مردم و واقعیات صحنه بحرین می باشیم.

معاون عربی آفریقائی وزیر امور خارجه همچنین با شیخ عبدالامیر قبلان مسئول مجلس شیعی اعلای لبنان دیدار و گفت وگو نمود.

در این دیدار امیرعبداللهیان سلام و درود مقامات عالی ایران را به شیخ قبلان ابلاغ و از نقش سازنده و تاثیرگذار ایشان در تقویت وحدت و همدلی بین لبنانی ها تقدیر و تشكر كرد.

وی همچنین آخرین تلاش های به عمل آمده از سوی ایران برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر و دیدارهای اخیر وزیر امورخارجه كشورمان با مقامات لیبی را به اطلاع شیخ قبلان رساند و اظهار داشت : تاكنون هیچ مدرك موثق و معتبری كه شهادت ایشان را اثبات نماید ارائه نشده و لذا تلاش ما برای كشف محل اختفای ایشان ادامه خواهد داشت.

شیخ عبدالامیر قبلان نیز با تقدیر و تشكر از مواضع و نقش سازنده جمهوری اسلامی در منطقه و حمایت از مردم لبنان، سلام و درودهای گرم خود را خدمت مقامات كشورمان ابلاغ نمود و گفت:ما جمهوری اسلامی ایران را پشتوانه خود می دانیم و خواستار آن هستیم كه شما حمایت های خود از مظلومین و مستضعفین را تداوم بخشید.

وی به تحولات حساس منطقه به ویژه بیداری اسلامی اشاره و توطئه های صهیونیستی و آمریكائی علیه ملل منطقه را خطرناك توصیف كرد و اهمیت وحدت بین مذاهب و طوائف را ضروری دانست.

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط