فتنه گران و فرصت طلبی در فضای انتخابات

عکس خبري - فتنه گران و فرصت طلبي در فضاي انتخابات

تكرار مجدد ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات در حالی صورت می گیرد كه در طول چهار سال گذشته بارها كذب بودن ادعاهای فتنه گران به انحای مختلف پاسخ داده شده است و حتی بسیاری از دوستان خاتمی از جمله مصطفی تاج زاده، بهزاد نبوی، محمد عطریانفر، ابطحی، سعید شریعتی و... باصراحت به دروغ بودن ادعای موسوی و كروبی اعتراف كرده اند.جالب ترین بخش ادعاهای خاتمی آنجایی است كه متوهمانه در دفاع از...

اختصاصی نما: ايجاد فضايي مناسب براي حضور همه جريان ها و گروه هاي سياسي معتقد به نظام اسلامي و پايبند به قانون اساسي در انتخابات، يكي از مولفه هاي اساسي انتخابات مطلوب نظام اسلامي است كه همواره مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده است. معظم له در آخرين بيانات خود در صحن مطهر حضرت رضا(ع) در اين باره فرمودند: «در انتخابات، همه سليقه ها و جريان هاي معتقد به جمهوري اسلامي بايد شركت كنند؛ اين، هم حق همه است، هم وظيفه همه است. انتخابات مال يك سليقه خاص، مال يك جريان فكري و سياسي خاص نيست. همه كساني كه به نظام جمهوري اسلامي و به استقلال كشور معتقدند، به آينده كشور اهميت مي دهند، دل شان براي منافع ملي مي سوزد، بايد در انتخابات شركت كنند. رو گرداندن از انتخابات، مناسب كساني است كه با نظام اسلامي مخالفند.»

اين اظهارات، اردوگاه آسيب ديده اصلاح طلبان را كه از همكاري با فتنه گران و ضدانقلاب دچار از هم گسيختگي شده، بار ديگر اميدوار ساخت تا بتواند براي حضور مجدد در فضاي سياسي كشور در چارچوب قانون اقدام كند.اما در اين ميان، فرصت طلباني نيز هستند كه قصد دارند از فضاي باز ايجاد شده توسط نظام اسلامي بهره برداري كنند و در دفاع از اقدامات غيرقانوني و غيرشرعي خود سخن برانند آخرين نمونه از اين قبيل فرصت طلبي ها، اظهاراتي است كه محمدرضاخاتمي دبيركل حزب غيرقانوني و منحل شده مشاركت بيان كرده است. وي در بخشي از اين سخنان مدعي مي شود: «ما يك حادثه تلخ و عبرت آموز يعني انتخابات سال 88 را پشت سر گذاشتيم. انتخاباتي كه اكثريت اصلاح طلبان بر اين اعتقاد هستند كه در آن مهندسي شده و يا به تعبير درست تر تقلب شده است. انتخابات سال 88در جمهوري اسلامي به لحاظ دستكاري در آرا و نتيجه، بي سابقه بوده است.»

تكرار مجدد ادعاهاي دروغين تقلب در انتخابات در حالي صورت مي گيرد كه در طول چهار سال گذشته بارها كذب بودن ادعاهاي فتنه گران به انحاي مختلف پاسخ داده شده است و حتي بسياري از دوستان خاتمي از جمله مصطفي تاج زاده، بهزاد نبوي، محمد عطريانفر، ابطحي، سعيد شريعتي و... باصراحت به دروغ بودن ادعاي موسوي و كروبي اعتراف كرده اند.جالب ترين بخش ادعاهاي خاتمي آنجايي است كه متوهمانه در دفاع از برادرش و در پاسخ به اين پرسش كه «چه تضميني وجود دارد كه دوباره تقلب نشود؟» مدعي مي شود: «يكي از ويژگي هاي خاتمي اين است كه تفاوت رأي او با ديگر رقبا به قدري زياد است كه در تمامي خيابان هاي شهرها و روستاهاي كشور ديده مي شود... تفاوت رأي به اندازه اي است كه اگر اين اتفاق بيفتد قبل از اينكه مشكلي براي اصلاح طلبان به وجود آيد، مشروعيت و اعتبار حداقلي كه حاكميت دارد بسيار بيشتر با مشكل مواجه مي شود.»

اين ادعا در حالي صورت مي گيرد كه اتفاقاً اختلاف رأي منتخب ملت در انتخابات سال 88 با نفر دوم حدود 11 ميليون بود و موسوي با 13ميليون رأي بعد از احمدي نژادي قرار داشت كه حدود 24/5 ميليون رأي كسب كرده بود. تفاوت رأي نيز آنچنان آشكار بود كه اردوكشي هاي خياباني تنها براي چند روز آن هم در بخشي از پايتخت تداوم يافت و سراسر كشور بي توجه به فتنه گري ها در آرامش كامل به سر مي برد و همين استدلال ساده كه چطور ممكن است در چنين انتخاباتي بيش از يازده ميليون رأي تقلب شده باشد، امروز به منطق فتنه گراني بدل شده است كه چهار سال پيش خود بدان تمكين نكردند.خطاب به دبيركل فرصت طلب حزب منحله مشاركت بايد گفت اگر متوهماني چون جنابعالي گمان دارند كه با تكرار مواضع بي بنيان خواهند توانست براي جريان خود رأي جمع كنند و فضاي افكار عمومي را به نفع خود تغيير دهند، سخت در اشتباه بوده و ملت ايران در انتخابات اسفندماه 0931 نشان دادند كه مدتهاست از قانون شكنان و هوچي گران سياسي عبور كرده اند و تكرار اين توهمات ديگر خريداري نخواهد داشت.

سخن آخر آنكه خوب است فعالان اردوگاه اصلاح طلبي بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در حرم رضوي را به طور كامل مطالعه كنند و تنها يك بخش آن را مستمسك خود قرار ندهند به ويژه بخشي از بيانات ايشان كه فرمودند:«در مسئله انتخابات و غير انتخابات، همه بايد تسليم رأي قانون باشند؛ در مقابل قانون تمكين كنند. آن حوادثي كه در سال 88 پيش آمد ــ كه براي كشور ضرر داشت و ضايعه آفرين بود ــ همه از همين ناشي شد كه كساني نخواستند به قانون تمكين كنند؛ نخواستند به رأي مردم تمكين كنند. اينكه وقتي آنچه كه اتفاق افتاده است، برخلاف ميل ما شد، مردم را به شورش خياباني دعوت كنيم ــ كه اين در سال 88 اتفاق افتاد ــ يكي از خطاهاي جبران ناپذير است. اين تجربه اي شد براي ملت ما، و ملت ما هميشه در مقابل يك چنين حوادثي خواهد ايستاد.»

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط