آزادی گروگان تهرانی در دورود

فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری دو آدم ربا خشن در شهرستان درود و رهایی گروگان 39 ساله خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار کاظم علیزاده اظهار داشت: چندی قبل ماموران انتظامی دورود در جریان یک آدم ربایی خشن در این شهرستان قرار گرفتند. بلافاصله پیگیری ویژه موضوع با تشکیل اکیپ مجربی از ماموران پلیس در دستور کار قرار گرفت. همچنین اطلاعات آدم ربایان خشن به تمامی گشت های انتظامی سطح استان اعلام شد تا در صورت مشاهده متهم یا متهمان آنها را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در بررسیهای بیشتر مشخص شد مرد گروگان ساکن تهران است که گروگانگیران او را از پایتخت ربوده و به شهرستان درود منتقل کرده اند. با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن جان گروگان، ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی عصر دیروز موفق شدند مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات درود شناسایی کنند. ماموران با حکم قضایی وارد عمل شده و با رعایت اقدامات امنیتی برای سالم ماندن گروگان وارد عمل شدند و استفاده از اصل غافلگیری دو مرد گروگانگیر 29 و 31 ساله را دستگیر کنند. همچنین گروگان 39 ساله نیز آزاد شد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه دو گروگانگیر از اهالی دورود بودند، گفت: متهمان در بازجویی ها اعتراف کردند ساعت 6 عصر شنبه -31 فروردین ماه- در شهرک ژاندارمری تهران به بهانه مسافر سوار خودرو مرد گروگان شده و در فرصتی مناسب با تهدید اسلحه دست و پای مرد گروگان را بسته و او را در صندوق عقب خودرو انداخته و به مخفیگاهشان در دورود منتقل می کنند.

به گفته علیزاده متهمان قصد داشتند با توسل به زور و تهدید خانواده متهم اخاذی میلیونی کنند که با هوشیاری ماموران پلیس قبل از اینکه بتوانند با خانواده متهم تماس گرفته و خواسته هایشان را مطرح کنند شناسایی و دستگیر شدند. ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق به کشف خودرو مرد گروگان، یک قبضه اسلحه کلت و مقادیری فشنگ، دستبند فلزی و مواد مخدر شدند.

وی با اعلام اینکه متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: تحقیقات بیشتر در خصوص سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط