رضایی: مدیریت كشور باید اصلاح شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اختیارات اقتصادی، تجاری، صنعتی و كشاورزی از دست وزارتخانه‌های مركز كشور گرفته و در سطح استان و شهرستان مستقر شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اهالی شهرستان خلخال با بیان اینکه هم‌سفره‌گی دولت و ملت باید مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: اینگونه نباشد که دولت در یک سفره و مردم نیز در سفره دیگر قرار گرفته و در این عرصه تفاوت‌ها و بی‌عدالتی‌ها بیداد کند.

وی افزود: ما در ایران یک خانواده بیشتر نیستیم و باید تنها یک سفره داشته باشیم و دولتی‌ها نیز باید در کنار مردم تنها بر سر یک سفره حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دو سفره کردن اقتصاد ایران از زمان رضا‌شاه آغاز شده و دولت‌های بعد با ادامه دادن به این شیوه و در استمرار آن بعد از انقلاب نیز مشاهده شده و با دو سفره بودن نمی‌توان کشور را اداره کرد که انتظار می‌رود مسئولان هر چه زودتر مشکلات مردم را درک کرده و در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

وی در خصوص مدیریت اقتصادی شهر، استان و برنامه‌ریزی در این حوزه نیز گفت: تمام اختیارات از استان‌ها سلب شده و در مرکز کشور متمرکز شده است و اردبیل علیرغم اینکه خود استان می‌باشد ولی هیچ اختیاراتی ندارد و شهرستان‌ها از جمله خلخال نیز با وجود اینکه مساحت زیادی از این استان را اشغال کرده است آنچنان که باید توسعه می‌یافت، توسعه نیافته است و با وجود تمام اختیارات در مرکز کشور برای اخذ یک مجوز ساده برای کار کشاورزی، دامداری و ... مردم باید چندین سال برای نیل به هدف منتظر باشند در صورتی که این منطقه دارای بهترین نیروی انسانی و کارشناسان بومی است که با دلسوزی برای پیشرفت و توسعه این منطقه تلاش می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: خود این مدیریت باید اصلاح شود و ما به فضل پروردگار این عمل را انجام خواهیم داد یعنی اختیارات اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از دست وزارتخانه‌های مرکز کشور گرفته و در سطح استان و شهرستان مستقر می‌کنیم.

رضایی تصریح کرد: البته این امر با استقرار یک شورای راهبردی به منظور نظارت بر استانداری و فرمانداری این کار شدنی است که فرماندار و استاندار با مشورت شورای راهبردی برای اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد که این تصمیم نیز همانند تصمیم وزارتخانه خواهد بود.

وی بیان داشت: شاخصه یک مدیریت خوب و توانمند ایجاد ظرفیت برای سایر افراد در حرکت به سوی توسعه و پیشرفت است و ما قصد داریم در شهرستان‌ها زیر‌ساخت‌های تولید، اشتغال و صنایع معدنی را ایجاد کرده و سپس به خود مردم واگذار کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در شرایط حساسی قرار داریم و نباید در کشور عده‌ای مسائل کشور را به شوخی بگیرند و فکر کنند که در شرایط چهار سال پیش یا هفت سال پیش قرار دارند که لازم است با نگاه جدی به مسائل کشور توجه کنند.

رضایی از سیاسیون و جناح‌های کشور خواست انتخابات را برای ماهی‌گیری خود گل‌آلود نکنند و اجازه دهند ملت آگاه ایران با قدرت تشخیص بالایی که دارند خود بهترین‌ها را انتخاب کرده و برای خود تصمیم‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: ما در شرایطی نیستم که دقایق را از دست دهیم و باید از هر لحظه‌ای برای حل مشکلات مردم و سهولت معیشت آنها استفاده کنیم چرا که من در ملاقات‌هایی که با مردم داشته‌ام به این نکته پی برده‌ام که قدرت خرید مردم کاهش یافته است و مشکلات عدیده‌ای در معیشت آنان وجود دارد و جوانان از بیکاری رنج می‌برند و باید این معضلات هر چه زودتر رفع شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نمی‌شود امروز کسانی در کشور ما غیر مسئولانه با آینده نظام جمهوری اسلامی ایران برخورد کنند و ما موظف به برخورد مسئولانه هستیم و با این‌که بنده آگاه به وضعیت کشور، بدهی دولت و ذخایر موجود هستم اما به شما اطمینان می‌دهم که خواهید دید در سال‌های آینده چگونه ملت ایران از گردنه‌های سخت مشکلات گوناگون با سرافرازی و موفقیت عبور خواهند کرد.

رضایی گفت: منابع موجود در کشور نه تنها 77 میلیون بلکه 500 میلیون نفر را اداره خواهد کرد و ما از این سرمایه‌ها استفاده نکرده‌ایم و مردم ما به این ثروت دسترسی ندارد و باید کاری کرد که مردم به این سرمایه و منابع دسترسی پیدا کرده و در جهت توسعه حرکت آن را به کار گیرند.

وی تاکید کرد: امروز که کشور ما در مسائل دفاعی و سیاسی قد علم کرده است چرا نباید در سایر مسائل همچون تجارت، زندگی راحت، توسعه کشاورزی و توسعه اقتصاد موفقیت‌های خود را به معرض نمایش بگذارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با توجه به اینکه شهدای زیادی را در راه حفظ ارزش‌های نظام و تمامیت جمهوری اسلامی ایران از دست داده‌ایم و امروز کشور را به جایی رسانده‌ایم که آرزوی شهدا و امام راحل (ره) بود امیدوارم پس از این نیز با همراهی و همدلی جوانان و مردم فهیم کشور دست در دست هم داده و خواسته‌های رهبر فرزانه انقلاب را محقق کنیم و در تمام لحظات گوش به فرمان ایشان باشیم.

۱۳۹۲/۲/۱۰

اخبار مرتبط