چلسی و بنفیكا فینالیست لیگ اروپا شدند

در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا تیمهای چلسی و بنفیكا با برتری مشابه سه بر یك مقابل تیمهای بازل سوئیس و فنرباغچه تركیه به مرحله نهایی این جام راه یافتند، دیدار نهایی در روز 15 می برگزار می‌شود و چلسی می‌تواند با قهرمانی در این مسابقات فصل خود را به خوبی به پایان ببرد و شكست در نیمه‌نهایی‌های جام حذفی و جام اتحادیه را فراموش كند.

به گزارش نما به نقل از تابناک، در این دیدار ابتدا محمد صالح 45 برای تیم سوئیسی گلزنی کرد ولی تورس 50 ، ويکتور موسي 52 و داويد لوئيز 59 برای چلسی گلزنی کردند تا این تیم انگلیسی به فینال این رقابتها راه یابد .

در نیمه اول فرانک لمپارد توپ را یک بار به تیر دروازه حریف زد و ویکتور موزس، ادن آزار و رامیرس هم فرصت‌های خوبی را از دست دادند. بازل هم در ضدحملات خطرناک بود و در دقیقه 45 محمد صلاح روی پاس مارکو اشترلر با ضربه‌ای محکم برای بازل گل زد.

چلسی در دقیقه 50 با ضربه فرناندو تورس به گل رسید. یان زومر ضربه لمپارد را برگشت داد اما تورس از راه رسید و گل زد.

دقایقی بعد موزس گل دوم را پس از نفوذ به محوطه جریمه و یک و دو با تورس به ثمر رساند. این گل البته روی ریباند و با خوش‌اقبالی زده شد.

داوید لوییز در دقیقه 60 کار را تمام کرد. او با شوت پای چپ تماشایی خود از بیرون محوطه جریمه توپ را به زیبایی به گوشه بالای دروازه فرستاد.

بنا بر این گزارش، در دیگر دیدار این مرحله در پرتغال ، تیم بنفیکا که در دیدار رفت یک بر صفر مغلوب فنر باغچه شده بود با نتیجه سه بر یک به برتری دست یافت تا دومین فینالیست ليگ اروپا هم تعیین شود .

دقیقه 9 نيکلاس گايتان ،و دقایق 35 و 67 اسکار کاردوسو زننده گلهای پیروزی بخش تیم بنفیکا بودند و درک کويت دقیقه 23 زننده تک گل تیم فنرباغچه ترکیه بود .

گفتنی ست در دیدار رفت که در ورزشگاه «شکرو ساراوغلو» شهر استانبول برگزار شده بود، تیم فنرباغچه با یک گل حریف خود را شکست داده بود.

این گزارش در ادمه می‌افزاید، بازل در مرحله یک چهارم نهایی موفق شده بود، تاتنهام هاتسپر دیگر تیم انگلیسی را از گردونه مسابقات به در کند. فصل پیش نیز همین تیم سوییسی، باعث حذف منچستر یونایتد، قهرمان زودهنگام لیگ بر‌تر انگلیس در لیگ قهرمانان شده بود.

گفتنی ست آبي های لندن اولين قهرمان تاريخ چمپيونزليگ هستند که در همان مرحله گروهي حذف شدند اما اين شانس را دارند که با عبور از سد بنفیکا، قهرمان ليگ اروپا شوند .

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط