نظر بهمنی درباره افزایش قیمت حج

رئیس كل بانك مركزی از برنامه‌ریزی این بانك برای تامین ارز زائران حج تمتع و عمره خبر داد و گفت: قیمت حج تمتع برای متقاضیان باید به میزان تورم سال ۹۱ (۳۰.۵ درصد) افزایش می‌یافت.

به گزارش نما محمود بهمنی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی همچنان قرار است به زائران خانه خدا ارز مسافری اختصاص دهد، گفت: به زائران حج، ارز مسافرتی با نرخ مبادلتی می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی برای تامین ارز زائران حج تمتع و عمره وجود ندارد، اطمینان داد به زائران حج به میزان تعیین شده از طریق بانکها ارز با نرخ مبادله ای داده خواهد شد.

از رئیس کل بانک مرکزی سئوال شد که سازمان حج و زیارت دلایل چند برابر شدن قیمت حج تمتع را گرانی ارز عنوان کرده است؟ که وی در پاسخ گفت: اگر قرار باشد قیمت‌های حج تغییر کند، باید براساس نرخ تورم بانک مرکزی این کار صورت گیرد.

بهمنی تصریح کرد: بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه سال ۹۱ را معادل ۳۰.۵ درصد اعلام کرده است.

این در حالی است که غلامرضا رضایی معاون حج سازمان حج و زیارت پیش از این با بیان اینکه حداقل قیمت برای اعزام به تمتع در سال جاری ۹ میلیون و حداکثر ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، گفته بود: این رقم در سال گذشته حداقل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶ میلیون تومان بود.

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط