شبكه های فساد دردولت هاشمی ایجادشد

علیرضا زاكانی كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر یك روزه خود به شیراز در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز، اظهارداشت: رسالت انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است و در این مسیر باید پرچم انقلاب برافراشته شده و كشورمان برای سایر كشورهای جهان الگو و نمونه باشد.

به گزارش نما به نقل از بولتن، وی با بیان اینکه برای پیشرفت کشور و ادامه مسیر انقلاب نیاز به الگوی بومی مبتنی بر اسلام ناب داریم و نباید از نگاه توسعه مدارانه غربی کشور را اداره کنیم، گفت: تاکنون عبرت ها و تجربه های زیادی در طول این 34 سال انقلاب به دست آورده ایم و با گام های بلند و جدی به سمت افق بلندی که پیش رو داریم حرکت کنیم.البته در این مسیر بایدهر کدام از ما مسئولیت های جدی که بر عهده داریم را بپذیریم و در جهت تحقق اهداف انقلاب تلاش کنیم.

انتخابات برای ما یک فرصت و برای دشمن یک تهدید است

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات برای ما یک فرصت است اما دشمنان می خواهند از این موقعیت به عنوان یک تهدید استفاده کنند، گفت: ضرورت هایی در جامعه امروز وجود دارد که به این خاطر پا به این عرصه گذاشتم که تحقق این ضرورت ها زمینه ای را برای فرصت بیشتر و رفع تهدیدات احتمالی فراهم می کند.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: اولین ضرورت، داشتن یک نقشه راه صحیح مبتنی بر آموزه های اسلام و گفتمان پیشرفت اسلامی برای رسیدن به اهداف انقلاب است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: پیش از دوران دفاع مقدس دولت وقت مدل اقتصادی را در پیش گرفت که تذکرات و انتقادات مکرر امام را در پی داشت. اما به دلیل شرایط آن ایام کمتر به آن توجه شد.

زاکانی در ادامه افزود: اما بعد از پایان دفاع مقدس و شروع دولت سازندگی، تحولات بزرگی در کشور رخ داد. آقای هاشمی همه مطالبات مردم را در حوزه اقتصاد خلاصه و الگوی آزاد اقتصادی غرب را در کشور پیاده کرد.

هاشمی فرهنگ روحیه جهادی را در کشور کم رنگ کرد

وی با بیان اینکه الگوی نامناسب غربی برای جامعه اسلامی اثرات و آسیب هایی در پی داشت، گفت: با این مدل در حوزه سیاست شاهد تنگ نظری و در حوزه فرهنگ شاهد بازگذاشتن مرزهای فرهنگی، تهاجم فرهنگی و حتی عبور از فرهنگ رو حیه جهاد و شهادت بودیم که در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسیده بود.

وی تصریح کرد: الگوی اقتصادی که در دوران هاشمی دنبال شد شرایط را به گونه ای رقم زد که کشور دچار آشوب ها و اغتشاشاتی در برخی استان ها به دلیل افزایش نرخ تورم بود تا جایی که دولت مجبور شد سیاست تثبیت را جایگزین سیاست تعدیل کند.

هاشمی گفت: اگر من جای خاتمی هم بودم همین مسیر را می‌رفتم

وی اظهار داشت: این شرایط زمینه را برای حضور خاتمی فراهم کرد. ظاهرا اینطور بود که دولت خاتمی در انتقاد و بر علیه دولت هاشمی شکل گرفته است اما این در حالیست که هاشمی رفسنجانی در سال 84 در مصاحبه ای اظهار داشت اگر من نیز جای خاتمی بودم به همین جایی که او رسیده می رسیدم و هیمن مسیر را دنبال می کردم.

دوره اصلاحات دوره کرنش مقابل بیگانگان بود

نماینده تهران در مجلس گفت: خاتمی نیز از دوره اصلاحات از الگوی غربی تبعیت کرد و در حوزه اقتصاد، اقتصاد آزاد را در پیش گرفت با این تفاوت که مسیر طی شده در دوران اصلاحات با یک تشتت در الگو و اجرا مواجه بود. در این دوران در حوزه فرهنگ و سیاست نیز دچار الگوی عاریه ای شدیم که به کشور آسیب های فراوانی زد.



زاکانی تصریح کرد: در دوره اصلاحات شرایط کشور روز به روز ملتهب می شد و در مقابل دشمنان شاهد کرنش دولتی ها بودیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در سال 84 شعار عدالت گستری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض مطرح شد اما اشکال این دولت این بود که بر شعارهای خود باقی نماند و شرایط کشور به سمتی رفت که امروز دچار آسیب های جدی هستیم.

وی با بیان اینکه در همه دولت ها و در طول این 24 سال، خدمات جدی برای کشور انجام گرفته است، گفت: در این دوران آسیب های جدی را نیز متحمل شدیم که این آسیب ها در دوران خاتمی و هاشمی به خاطر جهت گیری غلط آنها بود.

وی اظهار داشت: اصل 9 قانون اساسی به این موضوع اشاره دارد که تفکیکی میان آزادی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی نباید قائل شد. اما در دوران هاشمی شاهد این بودیم که آزادی محدود و تنها به استقلال و حفظ تمامیت ارضی توجه شد. در دوران خاتمی نیز به بهانه آزادی، استقلال کشور ضربه خورد. در دوره فعلی نیز عدم پایبندی به ارزش ها و فراموش شدن اصول را شاهد هستیم. در این دوره هر جا که از اصول اصولگرایی و ارزش های انقلاب فاصله گرفتیم دچار انحراف شدیم و هر جا که بر این اصول استوار بودیم دستاوردهایی را به همراه داشت.

زیر ساخت جامعه اسلامی فرهنگ و پیشران تحول در جامعه تعلیم و تربیت است

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه برای آینده کشور نیاز به یک نقشه راه جدید مبتنی بر الگوی پیشرفت اسلامی داریم، گفت: زیرساخت جامعه اسلامی فرهنگ است به جای جامعه غرب که اقتصاد را به عنوان زیربنا قرار داده است. لذا د رجامعه اسلامی اساس همه چیز مبتنی بر فرهنگ می باشد و پیشران تحول در جامعه نیز تعلیم و تربیت در کشور است.

ضرورت امروز جامعه تفکر انقلابی و روحیه جهادی است

زاکانی یکی دیگر از ضرورت های امروز جامعه اسلامی را فقدان تفکر انقلابی در جامعه و کمرنگ شدن روحیه جهادی خواند و گفت: تنها با تفکر انقلابی و روحیه جهادی است که می توان جامعه را متحول کرد. همان فرهنگی که در دوران دفاع مقدس، 23 تیر 78، 9 دی متن جامعه اسلامی را برای حفظ ارزش های نظام انقلاب اسلامی به صحنه می آورد.

با تفکر انقلابی نگاه به رهبری تبعیت از ایشان و به مردم نیز خدمتگذاری به آنها می شود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با این فرهنگ یعنی تفکر انقلابی، نوع نگاه ما به رهبری، مردم و قدرت تغییر خواهد کرد. با این تفکر نوع نگاه ما به رهبری تبعیت از ایشان می شود و دیگر مردم را ولی نعمتان خود می خواندیم.

تنها با حضور مردم مانند ایام دفاع مقدس مشکلات کشور به خصوص اقتصاد قابل حل است

وی گفت با بیان اینکه ما اگر نقش مردم را دفاع مقدس حذف کنیم دیگر چیزی باقی نمی ماند و پیروزی حاصل نمی شد گفت: مردم می توانند در صحنه های مختلف حاضر شوند تا مشکلات حل شود. حتی در حوزه اقتصاد نیز تنها با حضور مردم می توان مشکلات را حل کرد.

تفکر انقلابی نگاه به قدرت را عوض می کند

نماینده تهران در مجلس گفت: با تفکر انقلابی حتی نگاه به قدرت نیز عوض می شود با این فرهنگ دیگر کسی با تخریب دیگران به فکر رسیدن به قدرت نیست. بلکه بیشتر سعی در اثبات خود برای رسیدن به پیروزی دارد.

زاکانی با بیان اینکه اگر تفکر انقلابی در جامعه بوجود آید دیگر به شعارهای انقلاب به صورت بخشی نگاه نمی کنیم، گفت: شرایط جامعه امروز اقتضای آن را دارد که تمام شعارهای انقلاب را در دستور کار قرار دهیم. امروز توجه به اقتصاد فوریت دارد اما استقلال در ابعاد مختلف، اصلاحات در چارچوب اساسی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، عدالت، شکوفایی اقتصادی و آزادی خواهی باید در جامعه تحقق یابد تا بتوانیم به اهداف عالیه انقلاب برسیم.



کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در جامعه امروز نیاز به انقلاب اخلاقی داریم، اظهار کرد: اخلاق در جامعه ما آسیب دیده است و باید برای انقلاب اخلاقی در جامعه ابتدا از مسئولان شروع کرد.

وی همچنین توجه به قانون و قانونمداری، توجه به ظرفیت های مختلف در جامعه، دقت در شایسته سالاری و حکومت شایسته سالاران را به عنوان یک اصل دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی از مشکلات جامعه ما این است که به شعارهایی که داده شده عمل نشده است و ما باید امروز پاسخگوی شعارهای عمل نشده دیگران باشیم.

برخی جامعه را دعوت به ارتجاع و برخی نیز دعوت به ماندگاری در همین شرایط می کنند

زاکانی با بیان اینکه امروز برخی جامعه را دعوت به عقب گرد و ارتجاع می کنند و برخی دیگر به ماندگاری در شرایط فعلی دعوت می کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به گفتمان پیشرفت اسلامی فرمودند اگر ما در شرایط فعلی بایستیم 50 سال به عقب برگشته ایم.

مقاومت مدبرانه باید جایگزین خط سازش و حرکت های هیجانی در سیاست خارجه شود

وی گفت: امروز در داخل کشور نیاز به آرامش و انسجام، آبادانی و توجه به ظرفیت های بالای کشور داریم و باید در مقابل دشمنان نیز مقاومت مدبرانه کرد.

وی با اشاره به اینکه در سیاست خارجه کشورمان بین خط سازش و حرکت های هیجانی باید مقاومت مدبرانه را در پیش گرفت افزود: امروز مسلمانان و مستضعفان جهان به ایران به عنوان یک الگو نگاه می کنند و در این شرایط حساس و سخت همه مردم باید مسئولیت خود را بشناسند و باید در عرصه جهانی در مسیر تعامل یک مسیر فعال و تعامل گرایانه و عزتمدارانه را در پیش بگیریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برای ادامه مسیر موانعی را در پیش داریم که یکی از مهمترین آنها بحث مفاسد اقتصادی است که به عنوان یک مانع در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی وجود دارد.

زاکانی با اشاره به پیام 8 ماده ای مقام معظم رهبری در سال 80 به سران قوا، گفت: تا کنون بعد از گذشت 12 سال اقدام جدی را در این خصوص شاهد نبودیم.

در دوران هاشمی لکه های فساد تبدیل به شبکه فساد شد

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب لکه هایی از فساد در کشور پیدا شد اما در دوران سازندگی اتفاقات عجیبی رخ داد و الگوی غلط غربی باعث شد فساد در سیستم مدیریتی کشور رسوخ کند و دفاع غلط از مدیران مفسد باعث شد لکه های فساد تبدیل به شبکه های فساد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این مسیر تا سال 80 ادامه پیدا کرد و در این سال تفاهمی بین دستگاه قضایی و اجرایی پیش آمد که روزنه امیدی بوجود آورد و منجر به پیام 8 ماده ای مقام معظم رهبری شد.

زاکانی با بیان اینکه نسبت به این پیام از سوی مسئولان و دستگاه ها بی دقتی شده است، گفت: در سال 84 احمدی نژاد با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی آمد اما در این دولت نیز نسبت به موضوع فساد اقتصادی و مبارزه با مفسدان بی توجهی صورت گرفت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز اگر کسی شعار می دهد باید پاسخگوی مسئولیت خود نیز باشد نه اینکه جامعه را به سوی التهاب پیش ببرد.

مفاسد اقتصادی مانع بزرگ اصلاح اقتصاد کشوراست

وی با اشاره به الزامات مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: تعریف درست از مفاسد اقتصاد اولین گام در این عرصه است. چرا که برخی تعریف نادرستی از مبارزه با فساد دارند و برخی نیز به کلی منکر این موضوع می شوند.

وی با بیان اینکه مفاسد اقتصادی مانع بزرگی در جهت اصلاح اقتصاد کشور است گفت: معتقدیم کاندیداهای محترم علاوه بر پاک بودن باید روحیه فساد ستیزی نیز داشته باشند.

فرهنگ سازی، اصلاح زیر ساخت ها و برخورد سلبی راه مبارزه با مفاسد است

زاکانی در ادامه افزود: همچنین برای مبارزه با فساد نیاز به فرهنگ سازی است و باید زیرساخت های اقتصادی کشور را نیز اصلاح کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از روش های مبارزه با فساد بعد از این مراحل برخورد سلبی به صورت حداقلی اما با حداکثر برخورد است.

کسی که می خواهد جامعه را اصلاح و متحول کند سابقه شفافی داشته باشد

زاکانی خاطر نشان کرد: اگر کسی می خواهد جامعه را اصلاح و متحول کند باید سابقه شفافی در مبارزه عملی با فساد داشته باشد. روش مبارزه با فساد با هیاهو نیست بلکه نیاز به هماهنگی سه قوه، شناسایی مفسدان اقتصادی دارد.

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط