بخورید تا كچل نشوید!+عكس

ریزش مو یكی از مشكلاتی است خانم ها و آقایان به آن مبتلا هستند و از آن نیز بسیار رنج می برند. برای حل این مشكل راه های زیادی وجود دارد و یكی از آن ها خوردن غذاهای مفید برای مو است.

در کنار شامپوها و تقویت کننده های موی سر ما باید از غذاهای درست نیز استفاده کنیم تا موی سرمان ریزش کمتری داشته باشد. در اینجا به برخی از بهترین غذاهایی که برای موی سر بسیار مفید هستند اشاره می کنیم.

غلات:

غلات از جمله مهمترین مواد محاظ هستند و افرادی که دارای ریزش موی سر هستند می توانند از این مواد استفاده کنند. غلات به خاطر داشتن مقدار زیادی فیبر و خاصیت آنتی اکسیدانی می توانند از موی سر شما حفاظت کنند همچنین این مواد برای جلوگیری بیماری هایی مانند سرطان و یبوست نیز بسیار مفید هستند.

150118_510.jpg




ویتامین C:

ویتامین C از جمله مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن است و باید همه روزه از آن استفاده کنید. ویتامین C به رگ های خونی روی سر بسیار کمک می کند و همین امر می تواند موهای شما را محافظت کند. میوه هایی مانند پرتقال، لیمو، آناناس و توت فرنگی دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند.

150119_673.jpg



دال عدس:

عدس برای همه ما آشنا است و از آن تا به حال بسیار استفاده کرده ایم اما دال عدس به مقدار کمتری شناخته شده است. این ماده به مانند عدس می ماند اما رنگ آن تقریبا نارنجی است. این ماده دارای پروتئین بسیار زیادی است و همچنین پتاسیم و منیزیم زیادی نیز دارد. این مواد می توانند به شما در داشتن موهای سالم بسیار کمک کنند.

150121_385.png



کلسیم:

مهمترین ماده معدنی ای که باید برای داشتن موهای سالم از ان استفاده کنید کلسیم است. استفاده از غذاهای کلسیم دار می توانند برای شما به عنوان یک ضمانت نامه در داشتن موهای سالم و شاداب باشند. همچنین کلسیم می تواند به شما در داشتن استخوان های سالم و محکم نیز بسیار کمک کند.

150120_577.jpg

۱۳۹۱/۱/۱۲

اخبار مرتبط