انتقاد باهنر از سیاست‌ غلط مسكن مهر

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: راهكارهای خوبی وجود داشت تا بتوان منابع مالی مسكن مهر را تأمین كرد، ولی متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های غلط ساخت این مسكن یكی از علت‌های اصلی تورم در كشور شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدرضا باهنر در مسجد محمد رسول‌الله(ص) قزوین با اشاره به اینکه رشد نقدینگی در کشور به 500 میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: تحقق این امر از مهم‌ترین علت‌های تورم و گرانی در کشور است.

وی با بیان اینکه نقدینگی اصلی‌ترین علت تورم کشور است،‌ ابراز داشت: سال 84 نقدینگی کشور 70 هزار میلیارد تومان بود و اکنون این رقم به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است که این رشد هفت برابری نقدینگی را در این مدت هشت سال از مهم‌ترین علت‌های دلیل تورم و گرانی در کشور است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اضافه کرد: متوسط رشد نقدینگی در هشت سال گذشته زیر چهار درصد بود و اکنون به بیش از 20 درصد رسیده است که افزایش این نقدینگی در کشور از مهم‌ترین مشکلات تورم و گرانی است که دولت با به‌کارگیری از نیروهای نخبه،‌خلاق، مدبر و کارآمد می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد، گران‌فروشی فروشندگان را علت اصلی گرانی می‌دانند، اذعان داشت: این علت در رده‌های هشتم علت گرانی است و علت اصلی تورم کشور نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم یکی دیگر از علت‌های گرانی است، ابراز داشت: راهکارهای بسیاری برای برطرف کردن این تحریم‌ها وجود دارد که باید به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم تحریم‌ها را بشکنیم.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری بیان کرد: احمدی‌نژاد از همه دولت‌ها پرکارتر بود و در خدمت به مردم تلاش کرد، ولی به دلیل نداشتن نگاه جامع به اقدامات انجام شده، موجب شد که مشکلات بیکاری، تورم و گرانی در کشور ارتقا یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه عدم استفاده احمدی‌نژاد از وزرای با قدرت و متخصص موجب شده که کشور به نحو درستی مدیریت نشود، ابراز داشت: باید وزارت‌خانه‌ها توسط افراد نیرومند، مقتدر، مدبر، مجرب، متدین مدیریت شود تا مشکلات کشور برطرف شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی‌نژاد 15 هزار میلیارد تومان را برای راه‌اندازی بنگاه‌ زود بازده به جوانان بیکار پرداخت کرد تا بتواند اشتغال را در کشور افزایش دهد، اذعان داشت: وام دادن به جوانان بیکار که نحوه کار کردن را بلد نبودند، موجب شد نه تنها مشکل بیکاری برطرف نشود بلکه به دلیل عدم پرداخت بدهی‌ آنان به بانک، این جوانان روانه زندان شوند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اضافه کرد: بنگاه‌های اقتصادی با اجرای طرح و برنامه مناسبی می‌توانستند با افزایش چرخه تولید و اقتصاد بسیاری از مشکلات بیکاری را در کشور برطرف کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سیاست خارجی باید ایران با کشورها رابطه حداکثر امکان لبخند و حداقل ضرورت اخم را اعمال کند تا بتواند با همه کشورها تعامل معامله‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه با دیپلماسی فعال می‌توان بسیاری از اختلافات ایران را با سایر کشورها برطرف کرد، بیان کرد: همچنین کشور با ایجاد ارتباطات سازنده تجاری با کشورها می‌تواند بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی را برطرف کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مردم با خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست‌ جمهوری مثل همیشه به دشمنان اسلام ثابت می‌کنند که پایبند آرمان‌های و ارزش‌های اسلامی کشورشان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت عدالت‌محور از نقاط مثبت و منفی برخوردار است، ابراز داشت: در نقد منصفانه کاندیداهای احتمالی ریاست‌ جمهوری این نقاط باید با یکدیگر ذکر شود تا انتقاد از اقدامات دولت دهم عادلانه باشد.


محمدرضا باهنر با بیان اینکه دولت با احداث مسکن مهر خدمت بزرگی به مردم کرده است، اظهار داشت: احداث این مسکن‌ها در کشور موجب شده تا بانک مسکن 40 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار شود و تحقق این مهم یکی از علت‌های ایجاد تورم در کشور بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: راهکارهای خوبی وجود داشت تا بتوان منابع مالی مسکن مهر را تأمین کرد، ولی متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های غلط ساخت این مسکن یکی از علت‌های اصلی تورم در کشور شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه 40 درصد بوده است، اذعان داشت: این نرخ در سال 91 نسبت به 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده و فشارهای اقتصادی سنگینی را بر خانوارهای ایرانی وارد کرده است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: مشکلات گرانی و تورم به دلیل اجرای برخی سیاست‌های غلط در کشور بوده و اگر این سیاست‌ها اصلاح شود، این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌شود.

این مسئول با اشاره به مشکلات کشور گفت: پول ایران در یک سال 70 درصد و همچنین تولید بیشتر بنگاه‌ها بیش از 50 درصد کاهش یافت و این مشکلات نه تنها نرخ بیکاری را برطرف نکرد، بلکه نرخ این معضل اجتماعی را افزایش داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از یک سال فشارهای اقتصادی در ایران افزایش یافته است، بیان کرد: اکنون تورم، گرانی و بیکاری از مهم‌ترین مشکلات هر خانواده ایرانی است که برای حل کردن آن‌ها سختی‌ و دشواری‌های بسیاری را تحمل می‌کنند که مسئولان نظام باید در راستای برطرف کردن این مشکلات مدیریت صحیح‌تری را در کشور اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید محرزترین مشکلات بنگاه‌های تولیدی است،‌ ابراز داشت: بیشتر این بنگاه‌ها در ایران با مشکلات عدم تولید مواجه هستند که باید برای رونق چرخه اقتصاد آنان از راهکارهای سریع، روشن و جدی استفاده کرد.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه ایران در بین 200 کشور رتبه پنجم را دارد، اذعان داشت: دشمنان بیشترین تحریم‌ها را بر ایران وارد می‌کنند تا بتوانند از توسعه و پیشرفت این کشور جلوگیری کنند، ولی این کشور هنوز هم در زمینه‌های علمی از جمله نانو تکنولوژی و هوا فضا موفقیت‌های بی‌نظیری را در دنیا کسب می‌کند.

باهنر اضافه کرد: این در حالی است که آمریکا کوچک‌ترین ابزاری برای پیشرفت علمی به ایران نمی‌دهد، ولی ایران در این وضعیت موفقیت‌های بزرگی را کسب می‌کند که دلیل اصلی تحقق این امر این است که جوانان و دانشمندان ایرانی به طور جدی در عرصه علمی تلاش می‌کنند و متمرکز شده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مسئولان نظام نیز به طور جدی در عرصه اقتصادی همت مضاعف و متمرکز داشته باشند، می‌توانند مشکلات گرانی، تورم و بیکاری را در کشور ریشه‌کن کنند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: مردم ایران با حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌ جمهوری می‌توانند حماسه سیاسی را در کشور خلق کنند.

۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط