رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:حركت خاصی از رییس جمهور برای گرفتن حكم حكومتی به نفع مشایی ندیده‌ام

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها كه در همایش بیداری اسلامی، افق آینده و انتخابات 92 سخن می‌گفت، با بیان اینكه امیرالمومنین علی (ع) رقابت را نه برای قدرت بلكه برای خدمت توصیه كرده‌اند، افزود: باید در انتخابات از شاخص‌های ارزشی و ملاك‌های انقلابی برای انتخاب گزینه اصلح استفاده كنیم. در بحث مسائل سیاسی و اجتماعی اشخاص مهم هستند و مهم است كه چه كسی چه چیزی می‌گوید.


به گزارش نما به نقل از فارس، وی با بیان اینکه باید در انتخابات از هر نوع سیاه‌نمایی پرهیز کرد، گفت: در انقلاب اسلامی ایران مردم نقش اساسی را داشتند و اکنون نیز همین گونه است؛ در سال اول پیروزی هیچ انقلابی 5 انتخابات برگزار نشده است، اما در سال اول انقلاب اسلامی ایران 5 انتخابات برگزار شد که نشان دهنده اهمیت نقش مردم در انقلاب اسلامی است.

محمدیان با تاکید بر رعایت اخلاق در انتخابات گفت: باید توجه داشته باشیم که روز انتخابات آخرین روز ما نیست و قرار است ما بعد از انتخابات نیز روزهای دیگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اخلاق سیاسی لازمه ورود فعالیت‌های سیاسی است، افزود: نباید در تحلیل‌های سیاسی بداخلاقی کنیم، مثلا درباره دولت باید نقاط ضعف و قوت را یکسان ببینیم نه اینکه فقط به بخشی از آن اکتفا کنیم. در هنگام برگزاری انتخابات دروغ، تهمت و غیبت مجاز نشده است و در حقیقت در برهه انتخابات هم، دروغ، غیبت و تهمت حرام است.

توانایی جسمی هاشمی برای مدیریت کلان مناسب نیست/ واکنش به ردصلاحیت مشایی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگا‌ه‌ها همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 اظهار داشت: نمی‌توان گفت کسی ردصلاحیت شده بلکه در واقع صلاحیت افراد احراز نشده است و آقای هاشمی نیز از نظر توان جسمی احساس می‌شود که توانایی‌اش کم شده است.

محمدیان افزود: فردی که می‌خواهد در سطح مدیریت کلان قرار گیرد باید از نظر جسمی وضعیت متعارفی داشته باشد که البته این موضوع به معنای ردصلاحیت وی از مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست بلکه صلاحیت وی در مجمع کاملاً احراز شده است.

عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در خصوص استفاده رئیس جمهور از حکم حکومتی برای تأیید صلاحیت مشایی تصریح کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و حرکت خاصی نیز از رئیس جمهور در این زمینه ندیده‌ام و اینکه وی گفته است هواداران بنده و مشایی صبور باشند، حرف خوبی است.

۱۳۹۲/۳/۲

اخبار مرتبط