ساخت سفارت فلسطین در قاهره

در حالی كه تل‌آویو برای پیدا كردن مقر جدیدی برای سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره با بن‌بست روبه‌رو شده است، محمود عباس در مراسم آغاز ساخت سفارت فلسطین در قاهره شركت كرد.

به گزارش روزنامه اماراتی البیان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر به مصر و مراسم گذاشتن سنگ بنای سفارت جدید فلسطین در قاهره عنوان داشت: نباید سفر به قدس را حرام دانست، چرا که این مساله نه در قرآن و نه در سنت نیامده است.

وی در ادامه افزود: اگر طرف اسرائیلی شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند و به قوانین پایبند باشد، طرف فلسطینی آماده است تا مذاکرات را آغاز کند.

عباس همچنین با محمدحسین طنطاوی، رئیس شورای نیروهای مسلح مصر نیز دیدار کرده و در خصوص روند آشتی ملی فلسطین بحث و تبادل‌نظر کرد.

وی در ادامه افزود: قرار است ما نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ارسال کنیم و در آن تاکید کنیم که او باعث شده تشکیلات خودگردان فلسطین قدرت خود را از دست بدهد.

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارونوت در خبری نوشت که تل‌آویو تاکنون برای پیدا کردن مقر جدیدی برای سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره با شکست روبه‌رو شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت که سفیر رژیم صهیونیستی در مصر وظایف خود را در هتلی در قاهره انجام می‌دهد.

منابع دیپلمات اسرائیلی نیز عنوان داشتند که یکی از موانع پیدا کردن مقر جدید این سفارتخانه مخالفت مصری‌ها با فروش یا اجاره ساختمان به اسرائیلی‌ها است.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط