مواضع اردوغان، صدای ترك‌ها را هم درآورد

عکس خبري -مواضع اردوغان، صداي ترک‌ها را هم درآورد


حزب حركت ناسيوناليست تركيه از دولت آنكارا به دليل تابعيت از دستورات سفير آمريكا در تركيه در زمينه كاهش خريد نفت خام از ايران به شدت انتقاد كرد.

به دنبال تصميم دولت آنكارا درباره كاهش خريد نفت خام از ايران، اين تصميم حزب حاكم عدالت و توسعه با مخالفت شديد احزاب سياسي مخالف دولت قرار گرفت.

«سينان اوغان» از حزب حركت ناسيوناليست تركيه در واكنش به اين تصميم دولت آنكارا افزود: حزب حاكم عدالت و توسعه با اين اقدام خود در حقيقت پول نفتي را كه قرار است پرداخت شود به جيب شركت هاي فرانسوي در ليبي سرازير كرده است.

وي با تاكيد بر اينكه در پس پرده اين تصميم حزب حاكم عدالت و توسعه دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي قرار دارند در ادامه گفت: در وراي اين خواسته غربي ها و رژيم صهيونيستي تحت فشار قرار دادن كشور دوست و برادر ايران قرار دارد و اين امر باعث تيرگي روابط تهران و آنكارا خواهد شد.

اوغان در بخش ديگري از واكنش خود با اشاره به اينكه ايران مقابله به مثل خواهد كرد و در ضمن كشوري است كه خيلي هم به قواعد ديپلماتيك پايبند نيست، در ادامه هشدار داد: تصميم دولت آنكارا قبل از هر چيز بر روي بازرگانان تركيه اي تاثير مي گذارد و در ضمن از اين پس گردشگران ايراني نيز به تركيه نخواهند آمد.

به گزارش فارس نماينده حزب حركت ناسيوناليست همچنين هشدار داد: تركيه نبايد نفوذ ايران در بحرين و عراق را فراموش كند.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط