ناگفته‌های قالیباف در ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی

محمد باقر قالیباف با حضور در شبكه خبر ضمن تشریح مواضع‌اش در دولت یازدهم در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این كه مهم‌ترین آموزه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) از دیدگاه شما چیست؟ گفت: اسلامیت و جمهوریت را می‌توانیم در بسیاری از نوشته‌ها و یاداشت‌های امام (ره) مشاهده كنیم.

به گزارش نما وی اضافه کرد: با جلوگیری از ایجاد آسیب به کشور باید همواره پیشتیان ولایت فقیه باشیم.

قالیباف اظهار داشت: گروه های سیاسی که به مرزبندی با ولایت فقیه می‌پردازند متاسفانه به وحدت و انسجام کشور آسیب وارد می‌کنند.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به نقش رهبر و ولایت فقیه در جامعه خاطر نشان ساخت: بعد از دوران دفاع مقدس متاسفانه دولت‌ها یک مرزبندی با ولایت فقیه برای خود درست کرده‌اند.

قالیباف با بیان این که حرکت به آینده نباید معطوف گذشته باشد، ادامه داد: بعضی مسئولین در مقاطع مختلف می‌گفتند قانون کفایت لازم را در برخی از مسائل کشور ندارد پس باید به آن‌ها گفت چرا در مجلس به قانون قسم خوردید و فرصت‌ها را از دست دادید.

وی با اشاره به این که قانون نیازمند به تفسیر است افزود: مرجع تفسیر در قانون مشخص شده به گونه‌ای که فقهای شواری نگهبان به تفسیر قانون می‌پردازند.

این کاندیدای ریاست جمهوری یکی از ضعف‌های گذشته کشور را درست اجرا نشدن قانون و یا سیاست بازی دانست و عنوان کرد: نباید اجازه دهیم به ولایت فقیه آسیبی وارد شود زیرا این آسیب به معنای صدمه دیدن اسلامی و مبانی اسلامی است.

وی با اشاره به این که هماهنگی بین قوا با رهبری است گفت: به دلیل این که قانون را به صورت انتخابی اجرا کرده‌ایم این موضوع باعث اختلافات زیادی در جامعه شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه در دوران سازندگی از رویکردهای فرهنگی و مبانی ارزشی فاصله گرفتیم ادامه داد: اساس انقلاب بر این است که مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند بنابراین مردم از اهمیت و نقش فراوانی در این نظام برخوردار هستند.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به این که مردم باید احساس کنند مسئولین صدای آن‌ها را می شنوند گفت: صدای مردم را زمانی می شنویم که دغدغه های آن ها شنیده باشیم و درگیر سیاست بازی نشویم.

قالیباف با بیان این که اگر درد مردم را داشته باشیم دغدغه آن‌ها را خواهیم فهمید افزود: حرف زدن معطوف به رای، صحبتی پسندیده نیست.

وی با اشاره به این که قدرت را در نظام اسلامی برای خدمت به مردم می‌خواهیم خاطر نشان کرد: سیاست بازی به معنی حرکت بدون توجه به مردم است.

قالیباف با اشاره به این که باید از منافع مردم و مبانی و ارزش های اسلامی همواره دفاع کنیم تصریح کرد: مردم ایران از ظرفیت ها و استعداد های بی نظیری در کشور برخوردار هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که اولویت شما در حوزه سیاست خارجی چیست بیان کرد: باید در حوزه سیاست خارجی امنیت ملی و منافع ملی را تامین کنیم به طوری که باید هویت های انقلاب را حفظ کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به این که متاسفانه در حوزه سیاست دیپلماسی غفلت شده است افزود: یکی از مهم تری مزیت های ما در حوزه سیاست خارجی منطقه گرایی است زیرا منطقه خاور میانه منطقه ای حساس و تاثیر در محیط بین الملل است.

قالیباف با بیان این که هیچ حوزه ژئوپولوتیکی مهم تر از خاور میانه وجود ندارد ادامه داد: باید با کشورهای همسایه روابط دوستانه و صمیمانه ای را برقرار کنیم.

وی با بیان این که تلاش کشورهای بیگانه برای ایران هراسی نباید به ثمر بنشیند افزود: ما هیچ وقت قصد حمله به کشوری را نداشته و نخواهیم داشت زیرا در حوزه مبانی اسلامی پرچم‌دار هستیم بنابراین باید با مذاهب دیگر ارتباط نزدیکی را برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه منحصر به فرد است و این موضوع درآمد اقتصادی زیادی را در بر خواهد داشت.

قالیباف با تاکید بر این که در حوزه سیاست خارجی دیپلماسی عمومی بسیار مهم و اساسی است تصریح کرد: باید دیپلماسی عمومی با همه ملت ها برقرار کنیم زیرا دیپلماسی عمومی و اقتصادی در کشور ما تعطیل بوده است.

قالیباف گفت: هم در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و هم در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی دچار ضعف های عمیقی هستیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که در حوزه اقتصادی چه برنامه هایی دارید افزود: امروزه در کشور نیازمند انسجام داخلی و ساماندهی در عرصه اقتصادی هستیم به طوری که دشمنان می خواهند با ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما در تنگنا قرار دهند.

وی ادامه داد: کشور ما به جهت منابع مالی، اقتصادی و انسانی کاستی ندارد و این کشور با داشتن زمین ها کشاورزی و بسیاری دیگر از پتانسیل ها امروز به شرایط بد اقتصادی مواجه شده است.

قالیباف تاکید کرد: ریشه مسائل اقتصادی کشور تحریم نیست، بلکه سوء تدبیر است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 85، 25 میلیون و 800 هزار شغل وجود داشت این در حالی بود که 600 میلیارد دلار وارد کشور شد به طوری که متاسفانه با وجود ورود پول به کشور شاهد کاهش 300 هزار شغل در کشور بوده ایم.

قالیباف با اشاره به این که باید به همه نابسامانی ها پایان دهیم افزود: به ازای یک میلیارد دلار باید 100 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به این که تحریم مربوط به 2 سال اخیر است بنابراین بخش عمده آن به سوء مدیریت مربوط می شود گفت: مردم درانتظار تغییر جدی در کشور هستند و این تغییر به معنای دگرگونی در بعد مادی و معنوی زندگی است.

قالیباف با اشاره به این که باید نرخ ارز در کشور ثبات یابد خاطر نشان کرد: نرخ ارز به صورت غیر منطقی در حال افزایش است در حالی که متاسفانه کنترلی بر روی آن نمی شود.

قالیباف با بیان این که باید تغییر بنیادی و اساسی در نوع نگرش مدیریت جامعه صورت گیرد ادامه داد: بنده برای تغییر بنیادی و اساسی آمده ام.

وی افزود: مردم از تکرار بی نتیجه واژه عدالت خسته شده اند و دیگر نمی خواهند حرفی از عدالت بشنوند بلکه می خواهند عدالت را حفظ کنند بنابراین عدالت با حرف اجرایی نمی شود بلکه باید در میدان عمل عدالت مداری را اثبات کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: امیدوارم بتوانم از ظرفیت های افزون کشور استفاده کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که در حوزه فرهنگ چه برنامه ای دارید گفت: اگر در کشور انسانیت و کرامت انسانی از بین برود همه چیز را از دست داده ایم.

متاسفانه سهم فرهنگ در بودجه کم است و مظلوم واقع شده افزود: بودجه فرهنگ را نباید کاهش داد.

وی گفت: نخبگان در تصمیم گیری جامعه از نقش اساسی برخوردار هستند بنابراین باید خرد جمعی را تصمیم گیری ها لحاظ کرد تا کم تر دچار اشتباه شویم.

وی با اشاره به این که با فیلترینگ مخالف نیستم ادامه داد: اساس کار ما در حوزه فرهنگ مصونیت است ولی در جاهایی محدودیت لازم است.

قالیباف افزود: من هرگز رفتار سیاست زده و سیاست بازی را در کابینه ام قبول ندارم بنابراین نباید سرمایه کشور را بی دلیل از کار برکنار کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که در حوزه ورزش چه برنامه هایی دارید خاطر نشان ساخت: جامعه ما به دلیل فشار های اقتصادی نیازمند شادابی و نشاط است.

این کاندیدا با اشاره به این که ورزش یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به طور جدی به آن توجه کنیم افزود: باید ورزش را از مدار دولتی بودن آن خارج کنیم و آن را به عمومی بودن تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: دولت باید به سراغ کاری برود که مردم نمی توانند آن را انجام دهند.

قالیباف در پایان با اشاره به این که به بی حساب و کتابی های موجود جامعه پایان خواهم داد گفت: اگر مردم به رای بدهند به ضعف مدیریت های موجود در کشور خاتمه خواهم داد بنابراین این مدیریت بسته و بی رمق را تغییر خواهم داد.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط