آژانس بين‌المللي انرژي:

صادرات نفت ایران در ماه گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام كرده صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده با افزایش خرید نفت چین از جمهوری اسلامی ایران صادرات نفت خام این کشور در ماه مه 66 درصد افزایش داشته است.

این آژانس که سازمانی مستقر در پاریس است در گزارش ماهانه خود که روز گذشته منتشر شد اعلام کرده که صادرات نفت خام ایران در ماه مه به 1.39 میلیون بشکه نفت خام در روز رسیده که رقم نسبتاً بالایی است.

ماه قبل‌تر، صادرات نفت خام ایران 835 هزار بشکه در روز بوده است.

بنا بر گزارش این آژانس، چین در ماه گذشته روزانه 715 هزار بشکه نفت خام ایرانی وارد کرده که تقریباً دو برابر 370 هزار بشکه نفت خام در ماه آوریل بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی که به کشورهای عضو خدمات مشاوره در زمینه انرژی ارائه می‌دهد اعلام کرده تولید نفت خام ایران با افزایش روزانه 30 هزار بشکه درماه مه، به 2.68 میلیون بشکه در هر روز رسیده است.

آقای رستم قاسمی، وزیر نفت ایران در تاریخ 31 مه (10 خرداد) اعلام کرد تحریم‌های وضع‌شده به سرکردگی آمریکا بر تولیدات نفت خام ایران تأثیری نداشته است.

وی البته تصریح کرد صادرات نفت خام ایران ماهش مختصری داشته است.

آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای هم‌پیمان آنها ایران را به پیگیری اهداف غیرنظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند.

واشنگتن و اتحادیه اروپا بر اساس این ادعاها چندین دور تحریم‌های غیرقانونی علیه صنعت نفت و مالی ایران وضع کرده‌اند.

ایران ضمن رد این ادعاها تاکید دارد که به عنوان یکی از اعضای متعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی)، حق استفاده از فناوری هسته ای برای اهداف صلح آمیز را دارد.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط