رسوایی اخلاقی جدید در ارتش استرالیا

جدیدترین گزارش‌ها از رسوایی جنسی در ارتش استرالیا حاكی از آن است كه ۱۷ نفر از افسران ارشد این كشور در این رسوایی شركت داشته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ارتش استرالیا در یک رسوایی جنسی دیگر گرفتار و 17 نفر از پرسنل نظامی این کشور از جمله افسران ارشد در آن درگیر هستند.

ژنرال «دیوید موریسون» افسر ارتش استرالیا اعلام کرد که از افشای ایمیل‌ها و تصاویر «واضح و منفور» زنان بد بسیار وحشت‌زده شده است.

آخرین افشاگری‌ها از فساد اخلاقی در ارتش استرالیا بعد از یک گزارش دولتی صورت گرفت که جزئیات بیش از یکهزار ادعای رسوایی جنسی و دیگر سوء رفتارها و سوء استفاده‌ها در بین نیروهای نظامی استرالیا را از دهه 1950 تا امروز منتشر کرد.

براساس این گزارش، اتهامات جنسی در ارتش استرالیا بین سالهای 1950 تا 1980 بوده که براساس آن بچه‌های 13، 14، 15 و 16 ساله که به استخدام نیروهای مسلح در می آمدند تحت آزارهای جنسی و دیگر سوء استفاده‌های جسمانی قرار می‌گرفتند.

این گزارش نوشت: تا دهه 1960 نوجوانان 13 ساله استخدام نیروی دریایی ارتش می‌شدند و تا دهه 1980 نیز بچه‌های 15 ساله می‌توانستند به استخدام هر سه نیروی نظامی در آیند اگر چه سن قانونی برای استخدام در حال حاضر 17 سال است.

این گزارش نشان می‌دهد که طی این سال‌ها ارتش برای دسترسی به نوجوانان و وارد کردن آنها به ارتش به مدارس، کلیساها و یتیم خانه‌ها مراجعه می‌کرده است.

این گزارش توسط دولت استرالیا و بعد از فساد باصطلاح اسکایپ در سال 2011، خودنمایی کرد. آن زمان تصاویر یک سرباز جوان که با یکی از نظامیان زن رابطه نامشروع داشت به صورت آنلاین منتشر شد.

ژنرال موریسون در یک کنفرانس خبری درباره موج جدیدی از فساد اخلاقی در ارتش استرالیا گفت که فساد جدید بسیار بدتر از موضوع اسکایپ است زیرا افسران ارشد و عالیرتبه بخشی از این فساد اخلاقی بودند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در رسوایی جنسی جدید در ارتش آمریکا احتمال مصرف مواد مخدر نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، سه نفر از 17 افسری که در این فساد شرکت داشته‌اند، از ادامه فعالیت معلق شده‌اند و احتمالاً با اتهاماتی روبرو هستند و 5 نفر دیگر نیز احتمالاً از فعالیت معلق خواهند شد و پرونده 9 نظامی دیگر استرالیا در دست بررسی است.

اسکای‌نیوز گزارش کرد که حدود 90 نفر از پرسنل نیروی دفاعی استرالیا در فساد رد و بدل کردن ایمیل‌های غیراخلاقی مشارکت داشتند.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط