۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری از بورس غافل شدند

یك كارشناس بازار سرمایه با بیان اینكه بازار سرمایه با توجه به كاركرد‌ و ابزار‌هایی كه در اختیار دارد نیازمند توجه ویژه دولت جدید است، گفت: هیچ یك از كاندیدا‌ها حتی به صورت كلی نیز در مورد بازار سرمایه صحبت نكرده‌اند.

به گزارش نما احمدزاده اصل در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد نیاز بازار سرمایه به توجه دولت یازدهم اظهار داشت: باید دولت و رئیس جمهور جدید با نگاه مثبت و کارشناسانه‌ای نسبت به بازار سرمایه همانند سایر کشور‌های دنیا عمل کرده و مطابق قوانین و مقررات کشور نگاه ویژه‌ای به این بازار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید نباید همانند دور‌ه‌های قبل با دید منفی و غیر کارشناسانه در بازار سرمایه عمل کند ، ادامه داد: کارکرد بازار سرمایه با توجه به ابزار‌هایی که در اختیار دارند و همه نیز نسبت به آن واقف هستند باید مورد توجه قرار گیرد از جمله مسئله تأمین مالی برای شرکت‌های سرمایه پذیر. همچنین با توجه به سایر کارکرد‌های این بازار لازم است توجه خاصی به آن شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که با توجه به صحبت هایی که در این مدت از سوی نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شده این افراد چه رویکردی نسبت به بازار سرمایه دارند؟ بیان کرد: متأسفانه هیچ کدام از نامزد های انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تا آنجا که بنده مطلع هستم درباره بازار سرمایه حتی به صورت کلی نظری بیان نکرده‌اند و این نشان‌دهنده عدم توجه آنها به بازار سرمایه است.

احمدزاده اصل با تأکید بر اینکه نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری حرفی نزده‌اند که دل بازار سرمایه را بدست بیاورد، گفت: بورس کالایی و انرژی ما نیاز به توجه ویژه دارد و لازم است توسعه بازار سرمایه با توجه به کارکردها و ابزار‌های آن مد نظر دولت جدید قرار گیرد.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط