شاخصه مشترك اعضای كابینه یازدهم

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به شاخصه‌های اعضای كابینه یازدهم و بخصوص وزیر علوم، دین‌مداری، تقوا و اخلاق‌مداری را از مهم‌ترین شاخصه‌ها برشمرد.

به گزارش نما محمد مهدی‌نژادنوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه اعضاء کابینه یازدهم به دور از مسائل حزبی انتخاب ‌می‌شوند، گفت: همانطور که رئیس‌جمهور منتخب در سخنان خود اعلام کرد چه قبل و چه پس از برگزاری انتخابات به دنبال شایسته‌سالاری است و افرادی را با روحیه انقلابی که دین‌مدار و ولایت‌مدار هستند برای کابینه انتخاب می‌کند تا کشور مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد.

وی 8 شاخص را به عنوان شاخص‌های مشترک اعضای کابینه اعلام کرد.

مهدی‌نژاد دین‌مداری، تقوا و اخلاق‌مداری را از مهم‌ترین شاخصه‌های اعضای کابینه برشمرد و گفت: ولایت‌مداری و قانون‌پذیری و همچنین هماهنگی با جهت‌گیری‌های اساسی رئیس‌جمهور از دیگر شاخصه‌های اعضای کابینه برشمرده می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار داشت:‌ روحیه مشارکت‌پذیری و کار گروهی، تخصص و تجربه در زمینه مورد نظر، تجربه مفید و موثر در سطوح راهبردی و اجرایی و داشتن برنامه مدون و مکتوب از شاخصه‌های دیگر اعضای کابینه است.

به گفته وی، همچنین سلامت و توانایی جسمی و آمادگی روحی برای تلاش بی‌وقفه نیز جزء سفارشات مقام معظم رهبری برای اعضای کابینه است.

* وزیرعلوم سابقه مدیریت در حوزه‌های کاربردی را داشته باشد

مهدی‌نژاد همچنین در رابطه با شاخص‌های اختصاصی وزیر علوم در کابینه گفت: داشتن تحصیلات دکترا و سوابق تحصیلی حتی‌الامکان درخشان از شاخصه‌های وزیر علوم است.

وی اضافه کرد: همچنین وزیر علوم باید در حوزه‌های پژوهشی و کاربردی فعالیت داشته و سابقه مدیریت دانشگاهی یا موسسه عالی پژوهشی را داشته باشد.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، سابقه مدیریت و اداره کلان کشور را از شاخصه‌های دیگر وزیر علوم برشمرد.

مهدی‌نژاد با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه از تأکیدات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: تجربه فعالیت در حوزه صنعت و ایجاد همکاری بین صنعت و دانشگاه از شاخصه‌های وزیر علوم است.

وی افزود: تسلط بر مفاهیم علم و فناوری و چرخه علم و ثروت و همچنین خوشنامی در بین دانشگاهیان، محققان و صنعتگران نیز از فضیلت‌‌های وزیر علوم در دوره یازدهم است. وزیر علوم باید تجربه تدوین و ارائه اسناد در حوزه علم و فناوری را داشته و با فضای موجود آموزش عالی آشنا باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: شخصی که بر مسند وزارت علوم تکیه می‌زند باید از گذشته، حال و آینده آموزش عالی تحلیل مشخصی داشته باشد و کارنامه علمکرد اجرایی وی در دوران مسئولیتش مشخص باشد. همچنین باید برنامه پیشنهادی با کیفیت برای توسعه علم و فناوری ارائه دهد.

۱۳۹۲/۴/۵

اخبار مرتبط