نامزد اخوان‌المسلمون مصر براي انتخابات رياست‌جمهوري:

هدف اول و آخرم اجرای شریعت اسلام در مصر است

نامزد گروه اخوان‌المسلمون مصر پس از نام نویسی برای نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر تاكید كرد كه هدف اول و آخر وی اجرای قوانین اسلامی در مصر است.

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی عربی، خیرت شاطر در اولین سخنان رسمی خود پس از نام نویسی به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد در صورتی که در انتخابات آتی در ماه جولای پیروز شود، هدف اول و آخرش اجرای قوانین اسلامی در این کشور خواهد بود.

نامزد اخوان‌السلمون برای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر متعهد شد که اصلاحاتی اساسی در وزارت داخلی این کشور انجام دهد.

بر اساس گزارش‌ها وزارت داخلی مصر برای مدت زمانی طولانی نقشی اساسی در سرکوب مخالفان داشته است.

خیرت شاطر همچنین هرگونه تبانی با ارتش مصر درباره نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرد.

خیرت در 4 می 1950 در شهر "شربین"، از شهرهای استان الدقهلیه دیده به جهان گشود و در حال حاضر متاهل و دارای 10 فرزند و 16 نواده است.

الشاطر پس از فارغ التحصیل به عنوان آموزگار و سپس تا سال 1981 به عنوان استادیار در دانشکده "المنصوره" مشغول به تدریس شد تا اینکه در این سال "انور سادات"، رئیس جمهور معدوم مصر در راستای تصمیمات سپتامبر 1981 دستور اخراج وی از دانشگاه را صادر کرد.

وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی از دانشگاه "المنصوره" دریافت کرد و پس از آن لیسانس ادبیات خود را از دانشگاه "عین الشمس" و دیپلم‌هایی در علوم اسلامی و جامعه مدنی و اداره امور و بازاریابی بین المللی دریافت کرد.

از زمان پیروزی انقلاب مصر در 25 ژانویه 2011 الشاطر مسئولیت‌های بسیاری را عهده‌دار شد که از جمله آنها بر عهده گرفتن پرونده توسعه و گسترش فعالیت‌های جماعت و استفاده از پتانسیل آن برای برقراری ارتباط است،‌ با وجودی‌که در این زمان شاهد تشکیل حزب ازادی و عدالت به عنوان شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون هستیم و به این ترتیب الشاطر مسئولیت دیدار و مذاکره با هیئت‌ها و فرستادگان خارجی را برعهده گرفت، به ویژه هیئت‌هایی که از جایگاه اخوان المسلمون در مصر پس از انقلاب و دیدگاه‌های اقتصادی آن به خوبی مطلع و آگاه بودند.

الشاطر در مصاحبه‌های خود تاکید می‌کند که انقلاب مصر هنوز پایان نیافته بلکه در واقع به تازگی آغاز شده و برای تحقق تمام اهداف خود راه طولانی و دشواری پیش‌رو دارد و در این ارتباط معتقد است، مهمترین هدف انقلاب مصر پاکسازی کشور از بقایا و بازماندگان رژیم سابق است.

۱۳۹۱/۱/۱۸

اخبار مرتبط