عضو كميسيون عمران مجلس در گفتگو با نما :

تولید مجدد پیكان یك حالت انفعالی برای صنعت خودروسازی است

عکس خبري -توليد مجدد پيکان يک حالت انفعالي براي صنعت خودروسازي است

عباس فلاحی گفت : تولید مجدد پیكان هم اكنون اولویت اصلی خودروسازان نیست ، ما می توانیم با ارتقای كیفیت در داخل برای مقابله با تحریم آماده تر باشیم.

به گزارش نما ، سال 85 بود که خط تولید پیکان  در کشور از ایران خودرو جدا شد، اما این روزها شایعات مربوط به تولید مجدد پیکان دوباره بر سر زبانها افتاده، آرمان خالقی عضو کارگروه حمایت از تولید در واکنش به تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا برای صنعت خودروسازی ایران گفته باید تکنولوژی تولید خودرو در ایران مورد بازنگری قرار گیرد و از این رو تولید خودرویی مانند پیکان دور از ذهن نیست.
برای بررسی بیشتر این موضوع  با عباس فلاحی عضو کمیسیون عمران مجلس مجلس شورای اسلامی درباره شایعات مربوط به بازگشت خودروی پیکان به چرخه صنعت خودروسازی به گفتگو پرداختیم.
 زمزمه بازگشت خودروی پیکان این روزها دوباره بر سر زبانها افتاده آیا این کار عملی خواهد شد؟
خودروهای که امروزه در در داخل کشور تولید می شود،  درست است که با استاندارهای روز دنیا فاصله دارد اما هم اکنون ضرروت بازگشت به عقب و تولید مجدد پیکان در کشور دیده نمی شود، ما هم اکنون توانسته ایم با وجود تحریم ها برخی موضوعات و مشکلات در خودروسازی مانند عدم تحویل تجهیزات مربوط به پژو توسط فرانسوی ها را در داخل کشور با مدیریت مناسب حل کنیم .
برخی از مدیران صنعتی کشور اعلام کرده اند در این شرایط به جای بیان صحبت‌هایی چون امکان تولید مجدد p1.jpgپیکان با تکنولوژی پایین‌تر برای تطابق با شرایط تحریم، باید از اتخاذ رویکرد فعالانه‌ای برای لغو و خنثی سازی تحریم‌های جدید سخن گفت نظر شما چیست؟
موتور پیکان هم اکنون در کشور تولید می شود و تولید وانت پیکان هنوز متوقف نشده است ، ولی تولید مجدد پیکان هم اکنون اولویت اصلی خودروسازان نیست ، ما می توانیم با ارتقای کیفیت در داخل برای مقابله با تحریم آماده تر باشیم، تولید مجدد پیکان یک حالت انفعالی برای صنعت خودروسازی کشور به بار می آورد، بعد ازگذشت  سالها که مشغول صادارت خودرو به برخی کشورها بودیم این تصمیم منطقی به نظر نمی رسد  و حتی دغدغه مدیران صنعت خودروسازی هم تولید مجدد پیکان نمی باشد.
 به نظر می رسد راهکار مقابله با تحریم ، نه تولید خودرویی مانند پیکان بلکه تلاش برای ارتقای کیفیت در صنعت خودروسازی است چقدر این موضوع با جدیت دنبال می شود؟
مهمترین مشکل خودروسازان در کشور بحث کیفیت است بیش از چهاردهه از تولید خودرو در کشور می گذرد و متاسفانه  این صنعت جای خود را پیدا نکرده است ، کوتاهی که در طی این سالها برای ارتقای کیفیت محصولات خودروسازان صورت گرفته به ضرر جامعه ، مردم و صنعت کشور بوده است.
یکی از مهمترین اسیب های کیفیت پایین خودروهای داخلی در موضوع آلودگی هوا کاملا مشخص است ، ما در تولید خودروهای که بتوانند آلودگی کلان شهرهای مانند تهران را کاهش دهند ناموفق بوده ایم،  در طی سالیان گذشته ما شاهد عزم جدی در زمینه ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل نبوده ایم.
پیکان به عنوان اولین خودروی پرتیراژ داخلی چنان در ذهن ایرانیان باقیمانده گرچه هر از چند گاهی شایعه تولید مجدد آن به گوش می‌رسد

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط