گاو شیری برای اعضای مجلس!

دادستانی كل از پیشرفت هایی در زمینه بررسی پرونده های 6 عضو متهم مجلس نمایندگان خبر می دهد.

نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی افغانستان، به گزارش خورشید، مقام های این نهاد با استقبال از مراجعه نمایندگان متهم برای تحقیق می گویند: نتیجه بررسی های آنان تا چند روز دیگر به دادگاه فرستاده خواهد شد.

هرچند سخنگوی دادستانی کل افغانستان از جزییات یافته ها در مورد اتهامات وارد شده بر 6 نماینده متهم خودداری می کند اما پرونده های آنان را جرمی می داند. از سویی دیگر وزیر مالیه از دادستانی کل می خواهد تا هرچه زودتر اتهامات وارد شده از سوی این نمایندگان را بررسی و نتایج آن را اعلام کند.

هر چند همزمان با اتهامات وزیر مالیه، 6 نماینده متهم نیز اتهامات بر عمر زاخیلوال وارد کرده اند و خواستار بررسی این موارد از سوی نهادهای عدلی و قضایی شده اند اما سخنگوی دادستانی کل عدم ارایه اسناد برای اثبات از سوی نمایندگان را مانع جدی در برابر بررسی این اتهامات بر وزیر مالیه می دانند. عضویت در مجلس نمایندگان در سال های اخیر به گاو شیری برای برخی از نمایندگان مبدل شده است.

افزون بر متهم شدن 6 وکیل از سوی وزیر مالیه، ماه گذشته پولیس کابل، الله گل مجاهد نماینده مردم کابل را به سوء استفاده از صلاحیت های پارلمانی متهم کرد.

به تازگی نیز وزیر امور داخله پس از سلب صلاحیت شدن خود ادعا کرد که بیش از 70 وکیل افزون بر غصب زمین های دولتی بر قاچاق مواد مخدر و جاسوسی برای سازمان استخباراتی پاکستان دست دارند که اسناد این اتهامات به زودی به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده خواهد شد.

۱۳۹۲/۵/۷

اخبار مرتبط