احمدی‌نژاد: ایثار كارساز‌تر از بمب‌ و موشك بود

عکس خبري -احمدي‌نژاد: ايثار کارساز‌تر از بمب‌ و موشک بود

كسی كه اهل ایثار باشد شكست نمی‌خورد و اوج ایثار، آمادگی برای شهادت است و هر كسی در راه خدا حركت كند و آماده شهادت باشد هر لحظه شهید است.

رييس‌جمهور گفت: آنچه كه در دفاع مقدس از اسلحه، بمب‌ها و موشك‌ها كارسازتر بود و باعث موفقيت ما شد ايثار بود.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم سالروز شهيد امير سپهبد علي صياد شيرازي و يادواره فرماندهان شهيد شاخص هشت سال دفاع مقدس در مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح با ابراز خرسندي از حضور در اين محفل نوراني و با بيان اين‌كه «جهت عرض ادب و ارادت به شهدا در اين مسجد حضور پيدا كردم» با طرح اين سوال كه چرا شهيدان ماندگار هستند؟ اظهار كرد: اين يك سوال اساسي است، چرا شهيدان در بالاترين مرتبه كمال انساني قرار دارند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال مطرح شده از سوي خود توضيح داد: موضوع اصلي آفرينش، انسان است و خداوند تمام عالم را براي انسان خلق كرد و انسان را براي خود. خداوند متعال استعدادهاي بي‌نهايتي در وجود انسان قرار داده است و خداوند خواسته است كه انسان‌ها با تلاش خود و كمك انبياي الهي خود را تا خود خدا بالا بكشند و آيينه تمام نماي خود خدا و تجلي تمام اسماء الهي بشوند.

وي با بيان اين‌كه «تمام سنت‌هاي الهي در جهت شكوفايي انسان است و ارزش‌هاي انساني بسيار بالاست» ادامه داد: براي رسيدن به اين جايگاه و مرتبه به نظر من دو راه وجود دارد كه در حقيقت يك راه هستند و مي‌توان گفت دو چهره از يك راه هستند.

رييس‌جمهور راه اول را عشق عنوان كرد و گفت: خداوند تمام عالم را بر اساس لطف و محبت آفريده و انسان‌ براي رسيدن به كمال و تعالي بايد در بستر محبت و عشق حركت كند. عشق به زيبايي‌ها، ارزش‌هاي الهي و انسان‌ها، مرز شكوفايي حركت انسان است. انسان يعني عشق به انسانيت و ارزش‌ها.

احمدي‌نژاد عامل و راه دوم را ايثار عنوان كرد و ادامه داد: ايثار برآمده از عشق است. اگر ايثار نباشد هيچ ارزشي ماندگار نيست و هيچ كمال و تعالي رخ نمي‌دهد، هر شكوفايي و رشد مستلزم ايثار است، ايثار رمز كمال انسان‌هاست.

وي با بيان اين‌كه «ايثار يعني از خود گذشتن و به خدا پيوستن و قرار دادن تمام امكانات و موجوديت خود در خدمت به ديگران و در واقع از خود گذشتن براي ديگران است» گفت: ايثار نيز داراي مرتبه و درجات است.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه «ايثار رمز كمال انسان و ماندگاري ارزش‌هاي الهي است» ادامه داد: آنچه كه در دفاع مقدس از اسلحه، بمب‌ها و موشك‌ها كارسازتر بود و باعث موفقيت ما شد ايثار بود.

احمدي‌نژاد گفت: اگر امروز اسمي از شجاعت، عدالت و توحيد است و راه انبياي الهي ماندگار است و اخلاق و گذشت مطرح است همه به خاطر ايثار است و ايثار و عشق همه روي يك سكه هستند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «شهداي ما تجلي عشق و ايثار هستند» افزود: سوال اين است كه آن‌ها چگونه در اين خط قرار گرفتند و به اين مرتبه و كمال رسيدند.

رييس‌جمهور گفت: خداوند راه و ياري‌كننده را معرفي كرده است. پيامبر عظيم اسلام، اهل بيت (ع) و ائمه طاهرين راه رسيدن به قله‌ها هستند در واقع حركت در مسير خط امامت و ولايت، راه رسيدن به قله‌ها و تعالي است و راهي غير از حركت در مسير امامت و ولايت براي رسيدن به قله‌ها وجود ندارد و هر زيبايي كه در عالم شكوفا مي‌شود به واسطه امام است.

احمدي‌نژاد در ادامه به وصيت‌نامه‌ها و زندگي شهدا اشاره كرد و گفت: زندگي و وصيت‌نامه‌هاي شهدا سرشار از عشق به امام و ولايت است.

وي ادامه داد: كسي كه اهل ايثار باشد شكست نمي‌خورد و اوج ايثار، آمادگي براي شهادت است و هر كسي در راه خدا حركت كند و آماده شهادت باشد هر لحظه شهيد است.

رييس‌جمهور افزود: امام (ره) پيشگام شهيدان است و همواره آماده ايثار و مقابله با ظلم و حركت در راستاي استقرار عدالت بود. امام (ره) همواره تاكيد مي‌كردند كه ما يار مستضعفين جهان هستيم و تا زماني كه استكبار باشد ما نيز سينه به سينه براي ايستادگي هستيم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «رمز كمال انسان، عشق و ايثار است و اين دو جلوه‌اي از يك حقيقت هستند» ادامه داد: منبع ايثار، پيامبر و آل پيامبرند.

وي در ادامه سخنان خود بار ديگر با گراميداشت ياد شهيدان خطاب به آن‌ها ادامه داد: آرام و مطمئن باشيد چرا كه ملت ايران با تمام آزادگان و عدالت‌خواهان جهان راه نوراني شما را تا فتح تمام قله‌ها ادامه خواهند داد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم با حضور رييس‌جمهور، سردار سرلشكر فيروزآبادي و همچنين فرزندان شهيد صياد شيرازي از دو كتاب امير دل‌ها (صياد شيرازي) و همچنين كتاب به ياد صياد دل‌ها و 110 فرمانده شهيد دفاع مقدس رونمايي شد. انتهاي پيام

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط