محكومیت بمب‌گذاری در لبنان توسط بان‌كی‌مون

بان‌كی مون، دبیر كل سازمان ملل، حملات بمب‌گذاری خونین اخیر در حومه جنوبی بیروت پایتخت لبنان را كه منجر به كشته شدن بیش از ۲۰ نفر شده، محكوم كرده و آن را غیرقابل قبول خوانده است.

به گزارش نما بان در بیانیه‌ای که در روز پنج‌شنبه منتشر شد، گفت: «این قبیل اقدامات خشونت‌آمیز، به طور کامل غیرقابل قبول است و فقط موجب تقویت عزم جامعه بین‌الملل برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه در زمانی است که سراسر منطقه در تلاطم و التهاب است.»

در روز روز پنج‌‌شنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده که منطقه ضاحیه بین دو محله بئرالعین و روئیس را لرزاند، دست‌کم، ۲۱ نفر کشته و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.

این انفجار در منطقه‌ای رخ داد که جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان بیشترین طرفدار را دارد. براساس گزارش‌ها، حدود ۶۰ کیلوگرم تی‌ان تی، در این خودروی بمب‌گذاری استفاده شده است.

دبیر کل سازمان ملل، همچنین از همه لبنانی‌ها خواسته است که وحدت خود را حفظ کنند و در اطراف نهادهای دولتی خودشان تجمع کنند و بر حفظ امنیت و ثبات لبنان تمرکز کنند.

بان ابراز امیدواری کرد که عاملان این اقدام جنایتکارانه در اسرع وقت به دست عدالت سپرده شوند و به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان نیز از این بمب‌گذاری انتقاد کرد و گفت که در این حادثه دستان تروریسم و اسرائیل پنهان است، آن‌هایی که قصد بی‌ثبات کردن لبنان را دارند و می‌خواهند با این اقدامات به لبنان ضربه بزنند.

علاوه براین سعد حریری، نخست وزیر لبنان، این حملات را محکوم و آن را یک جنایت وحشتناک توصیف کرده که هدف آن کاشت نزاع در سراسر کشور است.

دولت لبنان روز جمعه را به عنوان روز عزای عمومی اعلام کرده است.

یک گروه شبه‌نظامی در کشور همسایه سوریه که خود را یگان عایشه می‌نامد، مسئولیت این حملات بمب‌گذاری را پذیرفته است.

۱۳۹۲/۵/۲۵

اخبار مرتبط