موضع وزیر علوم درباره امكان حضور فعالان فتنه در دانشگاه‌ها

عکس خبري -موضع وزير علوم درباره امكان حضور فعالان فتنه در دانشگاه‌ها


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاكید بر استخدام اساتید متخصص و در عین حال متعهد در دانشگاه ها اعلام كرد: كسانی كه در فتنه سال 88 فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تیرماه همان سال همچنان به فتنه گری ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه ها را ندارند.

به گزارش ایرنا، 'كامران دانشجو' روز سه شنبه در مراسم افتتاح 'پارك علم و فناوری'و'اولین مركز رشد واحدهای فناور علوم انسانی' در قم افزود:در صورتی كه این افراد جذب دانشگاه ها شوند، ما پاسخی برای مردم قهرمان و بسیجی ایران كه حماسه 9 دی را آفریدند، نداریم.

دانشجو درعین حال از برخورد با برخی از اساتید بسیجی در دانشگاه ها انتقاد كرد و خواستار اصلاح برخی رویه ها در این زمینه شد.

وزیر علوم همچنین خواستار جذب اعضای جدید هیات علمی از سوی دانشگاه های استان قم و رسیدن تعداد آنها به چهار برابر آمار كنونی شد.

وی با بیان اینكه تعداد كنونی اعضای هیات علمی دانشگاه های استان قم یكهزار نفر است، خواستار افزایش آن تا چهار هزار نفر شد.

وی گفت:اكنون 51 هزار دانشجو در دانشگاه های استان قم مشغول تحصیل اند و تعداد فعلی عضو هیات علمی نسبت به دانشجویان بسیار كم است.

دانشجو با اشاره به وجود40 هزار متقاضی برای جذب بعنوان عضو هیات علمی، به روسای دانشگاه های قم اختیار داد تا با مسوولیت خود برای استخدام پیمانی متقاضیان عضویت در هیات علمی به مدت یكسال به صورت آزمایشی اقدام كنند.

پارك علم و فناوری استان قم، امروز با هدف ارتقای سطح علمی و فناوری این استان از طریق توسعه موسسات خصوصی و خودگردان دانش بنیان، هدایت فناوری مولد در جهت پایه ریزی اقتصاد دانش محور، ترغیب واحدهای تحقیق و توسعه صنایع به سرمایه گذاری در تولید و تجاری سازی دانش، در شهرك

'پردیسان' قم آغاز به كار كرد.

ایجاد نقش موثر در پیوند ثروت آفرین دانش و صنعت و بازار، رفع نواقص صنایع داخلی و بهبود تولید با تزریق فناوریهای جدید و استفاده كارآمد از نیرو های متخصص بومی و دانش آموخته در مسیر نیاز بازار و صنعت از دیگر اهداف احداث این پارك ذكر شده است.

اولین 'مركز رشد واحدهای فناور علوم انسانی' كشور نیز امروز با هدف جذب و حمایت از راه اندازی كسب و كارهای دانش بنیان و صاحبان ایده در حوزه علوم انسانی، كاربردی كردن و بومی سازی یافته های علوم انسانی به منظور بالندگی جامعه اسلامی ایرانی، كمك به پیشرفت علوم انسانی با رویكرد اسلامی و پاسخ به نیازهای جامعه و جهان اسلام در علوم انسانی در قم افتتاح شد.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط