آمریكا از مخالفان سوری قطع امید كرد

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترك ارتش آمریكا، در نامه ای به الیوت انگل، یكی از نمایندگان دموكرات نوشت: دولت اوباما با مداخله محدود نظامی در سوریه مخالف و معتقد است اگر كنترل سوریه به‌ دست شورشیان بیفتد، آنها از منافع آمریكا حمایت نمی كنند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، ژنرال دمپسی، در این نامه، راهکار پیروزی مخالفان مسلح بر بشار اسد را پراکنده تر شدن مخالفان و افزایش گروه های مسلح تندرو دانست و گفت: ما باید گروهی را انتخاب ‌کنیم که در صورت تغییر توازن قوا آماده حمایت از منافع خود و منافع ما باشد، اما چنین جناحی در میان مخالفان یافت نمی‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: ارتش آمریکا می تواند نیروی هوایی بشار اسد را زمین گیر کند و توازن قوا را به سود مخالفان تغییر دهد، اما چنین رویکردی ایالات متحده را به جنگ دیگری در جهان عرب می‌ کشاند و هیچ راهبردی برای صلح در سوریه که گرفتار جنگ های قومی و قبیله ای است، به وجود نخواهد آمد.

به گفته دمپسی، مداخله نظامی آمریکا نمی‌ تواند مسائل تاریخی، قومی، مذهبی و قبیله‌ ای سوریه را حل و فصل کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، می گوید: اختلاف ها در سوریه بسیار عمیق و ریشه ای است و از این رو، درگیری بلندمدتی میان گروه های مختلف وجود داشته است و این درگیری ها پس از دوران بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم ادامه خواهد داشت.

ژنرال دمپسی که هفته گذشته از سفر به سرزمین های اشغالی و اردن بازگشته است، بر تضعیف شرکای آمریکا در منطقه در پی حمله به سوریه خبر داد.

۱۳۹۲/۵/۳۱

اخبار مرتبط