نتایج آزمون كارشناسی ارشد چهارشنبه اعلام می‌شود

عکس خبري -نتايج آزمون کارشناسي ارشد چهارشنبه اعلام مي‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش كشور گفت: نتایج نهایی آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ چهارشنبه اعلام می‌شود و بیش از یك سوم شركت كنندگان در انتخاب رشته برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی می‌شوند

به گزارش نما،حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش کشور در در گفت‌وگو با تسنیم گفت: برای حدود 986 هزار و 183 داوطلب،کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 صادر شد و از این تعداد 741 هزار و 232 داوطلب در جلسه آزمون شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد 71 هزار و 378 داوطلب در جلسه آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز حاضر بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور تصریح کرد: 362 هزار و 938 داوطلب شرکت کننده در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 21 هزار و 439 داوطلب در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند.

توکلی با اعلام اینکه حدود 290 هزار داوطلب اقدام به انتخاب رشته در کارشناسی ارشد کرده‌اند،گفت: 79/9 درصد داوطلبان اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند که از این بین 34/5 درصد داوطلبان انتخاب رشته کننده در آزمون پذیرفته می‌شوند، به عبارتی بیش از یک سوم انتخاب رشته کنندگان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد 92 نیز خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در این آزمون حدود 100 هزار و 100 نفر است و نسبت به سال قبل کمی افزایش یافته است.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط