خودكفایی در تولید داروی فاكتور 7

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از خودكفایی كشور در تولید داروی فاكتور هفت خبر داد.

به گزارش فارس، احمد شیبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرف ماه آینده با راه‌اندازی خط تولید داروی فاکتور هفت کشور از واردات این دارو بی‌نیاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محصول یکی از تولیدات مهم در زمینه درمان بیماری هموفیلی است، تصریح کرد: تولید داخلی این دارو از خروج سالانه 40 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دانش فنی تولید این دارو پیش از این در اختیار کشورهای اروپایی بود که خوشبختانه با تلاش متخصصان داخلی کشور در تولید این داروی استراتژیک به خودکفایی دست می‌یابد.

شیبانی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در تولید بسیاری از داروها بیان داشت: امروز ایران توانسته است با تکیه بر دانش بومی و استفاده از متخصصان داخلی بیش از 96 درصد از داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید کند که این افتخار بزرگی برای کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای به منظور افزایش تولید داروهای نوترکیب، بیوتکنولوژی و تخصصی در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از موفقیت ایران در زمینه تولید داروی بیماران ام‌.اس خبر داد و خاطر نشان ساخت: خوشبختانه اخیرا وزارت بهداشت علاوه بر دستیابی به دانش تولید داروی بیماران ام‌اس در زمینه تولید دارو برای بیماران هموفیلی به روش نانو نیز به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

به گفته وی ‌تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور تا 99 درصد در حوزه تولیدات دارویی به خودکفایی دست خواهد یافت.

۱۳۹۱/۱/۲۳

اخبار مرتبط