تظاهرات گسترده علیه دولت در ایتالیا

عکس خبري -تظاهرات گسترده عليه دولت در ايتاليا


در جدیدترین مورد از افزایش مخالفت های مردمی با اصلاحات اقتصادی ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا، هزاران تن از مردم این کشور امروز جمعه به دعوت اتحادیه های صنفی، علیه برنامه ریاضت اقتصادی دولت مونتی در رم تظاهرات کردند.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد: معترضان که از اعضای اتحادیه های صنفی ایتالیا نیز در میان آنها به چشم می خورد، می گویند با اجرای مقررات جدید، دهها هزار تن از کارگرانی که به تازگی بازنشسته شده اند، از دریافت مستمری ماهانه محروم خواهند شد.

تظاهرکنندگان که بدون توجه به بارندگی هوا، در خیابان های رم راهپیمایی می کردند، خواستار تجدید نظر دولت در اصلاحات سیاسی و حل اوضاع کارگران شدند.

دولت ایتالیا با این اصلاحات دردناک سعی دارد به اقتصاد مقروض این کشور سر و سامان بدهد که از بیش از ده سال پیش در میان کسادترین اقتصادهای منطقه یورو قراردارد.

السا فورنرو وزیرکار ایتالیا می گوید برآوردها حکایت ازآن دارد که که با اجرای مقررات جدید، 65000 نفر از کارگرانی که زودتر از موعد بازنشسته شده اند، از دریافت مستمری بازنشستگی محروم خواهند شد.

اتحادیه های کارگری ایتالیا از دولت و پارلمان این کشور خواستند برای حل این اوضاع ناگوار که اقدام فوری اتخاذ کند.
در تظاهرات امروز در میدان جمهوری شهر رم روسای اتحادیه های صنفی ایتالیا در سخنانی با انتقاد از برنامه ریاضت اقتصادی دولت مونتی ؛ خواستار اصلاح این برنامه موسوم به "اشک و خون " شدند.

کارگران معترض با وعده های مسئولان، زودتر از موعد خود را بازنشسته کرده اند ولی با افزایش سن بازنشستگی از سوی دولت هم اکنون از دریافت مستمری محرومند و بیکار شده اند.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط