كاخ سفید مجبور به عقب نشینی شد

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینكه عدم اجماع جهانی برای حمله به سوریه موجب انزوای حاكمان كاخ سفید شده است، گفت: آمریكایی‌ها متوجه شده‌اند كه حمله به سوریه، آنها را بیش از گذشته تنها خواهد كرد.

به گزارش نما محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به عقب‌نشینی آمریکا از حمله نظامی به سوریه، گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند همانند حمله به عراق تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان آنها را همراهی خواهند کرد.

وی افزود: آمریکا قبل از حمله به عراق ادعای دروغ سلاح‌های کشتار جمعی را مطرح کرد و بعد از جنگ برای تمام ملت‌های دنیا روشن شد که آمریکا با این ادعای دروغ به دنبال کشتار مسلمانان و منافع خود بوده است.

آصفری با بیان اینکه ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌ شیمیای همانند ادعای وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق است، تاکید کرد: آمریکا بعد از مقاومت ملت‌های جهان و عدم اجماع جهانی مجبور به عقب نشینی از حمله به سوریه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عدم اجماع جهانی برای حمله به سوریه موجب انزوا و تنها ماندن حاکمان کاخ سفید شده است، تاکید کرد: امریکایی‌ها متوجه شده‌اند که حمله به سوریه، آنها را بیش از گذشته تنهاتر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: آمریکا با توجه به مخالفت‌های جهانی برای حمله به سوریه در پی بهانه‌ای برای خروج از بحران است.

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط