وقتی فتح الله زاده دلش برای قلعه نویی می سوزد

مدیرعامل باشگاه استقلال از حسادت افرادی كه به زعم او نمی‌خواهند استقلال موفق باشد، انتقاد كرد.

به گزارش نما علی فتح‌الله‌زاده در مورد دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: «شما بازی را دیدید. به نظرم افتضاح‌تر از این نمی‌شد! در یک بازی داور 2 پنالتی ما را نادیده گرفته و پاس رو به عقب مدافع به دروازه‌بان ذوب آهن را خطا نگرفت، آیا به غیر از افتضاح می‌توان حرف دیگری زد؟ این خیلی بد است. من واقعاً نمی‌دانم باید چه بگویم.»


* داوران حداقل 10 پنالتی ما را نادیده گرفته‌اند
وی در ادامه افزود: «ما تا به امروز چند بازی در لیگ برتر انجام داده‌ایم؟ 9 بازی. در این 9 بازی به گواه کارشناسان داوران از اعلام حداقل 10 پنالتی به سود ما خودداری کرده‌اند! مگر می شود این اتفاق رخ دهد؟! داوران تا کی می‌خواهند علیه تیم ما قضاوت کرده و پنالتی‌های استقلال را نادیده بگیرند؟!»


* نباید با تیم ما در آستانه دیدار با بوریرام این کار را می‌کردند
مدیرعامل باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: «عادت نداریم به داوران بی‌احترامی کرده و بی‌جهت جاروجنجال به راه بیاندازیم اما داوری دیدار ذوب‌آهن - استقلال را همه دیدند. واقعاً این داوری درست بود؟ واقعاً داور اشتباه نداشت؟ نباید با تیم ما در آستانه دیدار با بوریرام این کار را می‌کردند.»


* ظاهراً شرایط استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مهم نیست
فتح‌الله‌زاده گفت: «این همه گفتیم در آستانه بازی با بوریرام نمی‌توانیم در لیگ برتر بازی کنیم و اجازه دهید که تیم با آرامش خود را برای این بازی حساس آماده کند اما تاکید کردند بازی کنید ما هم بازی کردیم اما سئوال من این است آیا حضور استقلال در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان مهم نیست؟ ظاهراً مهم نیست و شرایط استقلال در آسیا اهمیت ندارد که اگر داشت با این تیم که اکنون نماینده ایران است چنین برخورد نمی‌کردند.»


* ناچار شدیم از بیک‌زاده با بینی شکسته استفاده کنیم
وی در ادامه افزود: «استقلال بیشترین بازیکن ملی‌پوش را داشته و اکنون نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است. ما باید از این سرمایه‌ها به خوبی محافظت کنیم اما متاسفانه در همین بازی مقابل ذوب‌آهن ناچار شدیم از بیک‌زاده که بینی‌اش شکسته است، استفاده کنیم. چاره‌ای نداشتیم و باید او را به میدان می‌فرستادیم، چرا که تیم به علت فشردگی بازی‌ها چند بازیکن مصدوم دارد.»


* نمی‌دانم چه دستی در کار است که نمی‌خواهد استقلال موفق باشد!
مدیرعامل باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: «واقعاً نمی‌دانم چه دستی در کار است که نمی‌خواهد استقلال موفق باشد! آقایان این تیم مال مردم است و باید به این مردم احترام گذاشته شود. ما چیز زیادی نمی‌خواهیم و فقط می‌خواهیم حق‌مان داده شود.»


* زمانی که نیاز به حمایت داشتیم حمایت نشدیم
فتح‌الله‌زاده همچنین یادآور شد: «ما در بدترین شرایط از تیم ملی حمایت کردیم اما با استقلال اینطور برخورد می‌شود. آیا این نحوه حمایت از نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است؟! زمانی که تیم ملی نیاز به بازیکن داشت 7،8 بازیکن خود را در طبق اخلاص گذاشته و از تیم ملی حمایت کردیم اما زمانی که نیاز به حمایت داشتیم حمایت نشدیم آیا این کار درست است؟»


وی افزود: «ما از فدراسیون چیز زیادی نخواستیم و درخواست کردیم بازی با ذوب‌آهن در زمان دیگری برگزار شود تا تیم به مانند شب گذشته ناچار نباشد با احتیاط بازی کند. همانطور که دیدید در بازی شب گذشته بازیکنان احتیاط می‌کردند تا در دیدار مقابل بوریرام مصدوم تازه‌ای به تیم اضافه نشود اما با اتفاقاتی که رقم خورد تیم دست از احتیاط کشید و حملات زیادی داشت.»


* همیشه واقعیت را گفته و منطقی حرف می‌زنم
مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن تاکید بر اینکه همیشه واقعیت را گفته و منطقی حرف می‌زند، گفت: «من چیز زیادی نمی‌خواهم و اگر امروز از حقوق استقلال دفاع می‌کنم به خاطر دفاع از کیان ایران است. ما نماینده ایران هستیم و باید ما را کمک کنند اما کمک که نمی‌کنند هیچ مشکلات هم به وجود می‌آورند. اینها واقعیت است و چیز غیرمنطقی نمی‌خواهیم.»


* حسادت می‌کنند
فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه چه دستی در کار است تا استقلال در آسیا موفق نباشد، گفت: «حسادت می‌کنند همین. آنها نمی‌خواهند استقلال موفق باشد. شما بگویید مگر می‌شود این همه اشتباه در یک بازی از سوی داوران سر بزند؟ خودتان آنالیز کنید و ببینید داوران در بازی ذوب آهن - استقلال چه کردند. مگر می‌شود خطای داخل 18 قدم را بیرون از محوطه جریمه بگیرند؟ من نمی‌دانم کمک داور این صحنه را دید یا ندید، آخر وظیفه او چیست؟ ما در بازی‌های غیر رسمی که کمک داور داریم به خوبی چنین صحنه‌هایی را قضاوت کرده و می‌بیند توپ داخل محوطه است یا خارج از محوطه اما در بازی شب گذشته کمک داور در تشخیص اینکه توپ در داخل بود یا خارج عاجز بود.»


* اینکه استقلال در آسیا ببرد یا ببازد برای آقایان اهمیتی ندارد
وی یادآور شد: «من قبل از بازی گفتم و از فدراسیون فوتبال خواستم این بازی را به تعویق بیندازند اما آقایان گفتند ما نمی‌فهمیم! حالا ما می‌فهمیم یا نمی‌فهمیم مهم نیست آقایان امروز جواب بدهند که حرف ما درست بود یا غلط. ظاهراً برای آنها هیچ چیز مهم نیست. اینکه استقلال در آسیا ببرد یا ببازد برای‌شان اهمیتی ندارد. اصلاً ما می‌رویم و می‌بازیم فکر نمی‌کنم برای آنها اهمیتی داشته باشد.»


* دلم برای قلعه‌نویی می‌سوزد
مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن تاکید بر اینکه تیمش از نظر فنی شرایط خوبی دارد، گفت: «درست است که ما 2 بر صفر باختیم اما در 20 دقیقه پایانی عملکرد خوبی داشتیم. من واقعاً دلم برای قلعه‌نویی می‌سوزد. این همه حق کشی در حق تیمش چرا صورت می‌گیرد؟»


* بازیکنان استقلال یا در بازی با بوریرام می‌میرند یا پیروز می‌شوند
فتح‌الله‌زاده با ابراز اطمینان از موفقیت تیمش در دیدار مقابل بوریرام تایلند، گفت: «شما اطمینان داشته باشید بازیکنان استقلال یا در این بازی می‌میرند یا پیروز می‌شوند. اطمینان دارم در جهنم بوریرام بازیکنان استقلال تا حد مرگ بازی خواهند کرد. ما با تمام قدرت به مصاف بوریرام می‌رویم و تلاش می‌کنیم اما دوست داشتیم در کشورمان مورد حمایت قرار بگیریم که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.»


* جایزه اخلاق باید به داور دیدار ذوب‌آهن - استقلال اهدا می‌شد
وی در خصوص اظهارنظر قلعه‌نویی که گفته بود جایزه اخلاق را باید به داور بازی ذوب‌آهن - استقلال بدهند، گفت: «من هم با نظر قلعه‌نویی موافقم. داوری که 2 پنالتی را نگرفته و پاس رو به عقب مدافع به دروازه‌بان را خطا نمی‌داند باید جایزه اخلاق را دریافت کند.»


مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به آنهایی که از کیفیت دربی انتقاد کرده بودند، گفت: «ما دیشب بازی خوب و با کیفیتی را به نمایش گذاشتیم اما تیم‌مان باخت. آیا کسی می‌آید از کیفیت خوب بازی دیشب حرف بزند؟! ما دیشب خوب بازی کردیم اما در پایان چه چیزی به تیم استقلال رسید؟!»


* رحمتی همچنان در اوج است
فتح‌الله‌زاده در واکنش به خبرنگار تسنیم که افت کیفی برخی بازیکنان استقلال همچون رحمتی را یادآور شد، گفت: «رحمتی بازیکن بزرگ استقلال است و به عقیده من همچنان در اوج است. او همچنان به مانند کوه درون دروازه استقلال می‌ایستد اما امکان دارد گاهی اوقات مرتکب اشتباهاتی شود. شما به یاد داشته باشید که او قوی‌ترین بازی‌ها را برای استقلال انجام داده است. اعتقاد ندارم که او در اوج نیست. او تا به امروز 20 تا 30 موقعیت صددرصد از حریفان‌مان را گرفته است من اگر مهدی اشتباه کرده باشد اشتباهش را نمی‌بینم بلکه کارهایی را که برای استقلال کرده است را می‌بینم.»


* آنهایی که به ما ظلم کردند روز خوش نخواهند دید
وی در خصوص ریکاوری روحی و روانی بازیکنان استقلال پس از شکست مقابل ذوب آهن گفت: «کار ما خیلی سخت شده است و از امروز باید برویم دنبال ریکاوری روحی و روانی. بازیکنان تیم‌های دیگر می‌روند از نظر بدنی خود را رویکاری می‌کنند اما ما باید برویم از لحاظ روانی خود را بازسازی کنیم. والله این ظلم است. بالله این ظلم است. مطمئن باشید آنهایی که به ما ظلم کردند روز خوش نخواهند دید. ما به سختی تیم را آماده کرده و روانه مسابقات می‌کنیم اما هیچکس از ما حمایت نمی‌کند. حمایت که نکرده هیچ، ظلم هم می‌کنند.»


* دوستان نشان دادند نه رفیق هستند و نه همراه
مدیرعامل باشگاه استقلال به انتقاد از برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت: «ما همیشه با فدراسیون همکاری می‌کردیم اما متاسفانه دوستان نشان دادند که رفیق راه نیستند من تمایلی به کلنجار رفتن و جدال رسانه‌ای ندارم اما فهمیدم در شرایط فعلی اگر قرار است منت کسی را بکشیم باید منت خود را کشیده و خودمان تلاش کنیم. دوستان نشان دادند نه رفیق هستند و نه همراه. ایرادی ندارد از امروز داوری پیدا کنند که به جای نگرفتن 2 پنالتی 3 تا 4 پنالتی ما را نگیرد. ما آماده‌ایم.»


* اگر بوریرام را شکست دهیم به خاطر غیرت و تعصب مربیان و بازیکنان استقلال است
فتح‌الله‌زاده همچنین خاطر نشان کرد: «اطمینان داشته باشید شکستی که در دیدار مقابل ذوب‌آهن متحمل شدیم در بازی ما مقابل بوریرام بی‌تاثیر نیست .متاسفانه در این مدت هیچکس به ما کمکی نکرد و اگر به امید خدا در دیدار مقابل بوریرام پیروز شویم به خاطر غیرت و تعصب مربیان و بازیکنان استقلال است.»


* همان کاری که آقایان با استقلال کردند ما هم با تیم ملی خواهیم کرد
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که از این به بعد با تیم ملی فوتبال چطور همکاری خواهید کرد، گفت: «دقیقاً مانند خودشان همکاری می‌کنیم. همان کاری که آقایان با استقلال کردند ما هم با تیم ملی خواهیم کرد.»


مدیرعامل باشگاه استقلال در خاتمه تصریح کرد: «برای تقویت بنیه مالی تیم برنامه‌ریزی کرده و پول و اسپانسر تهیه شده است اما باید یک مقدار به باشگاه استقلال کمک شود. امیدوارم آقای صالحی امیری رای اعتماد را از مجلس کسب کرده و برنامه‌های خود را پیاده کنند. بنده دیدگاه‌های ایشان را مثبت دیدم و اعتقاد دارم با حضورشان در وزارت ورزش هم به استقلال کمک خواهد شد هم به پرسپولیس.»
تسنيم

۱۳۹۲/۶/۲۲

اخبار مرتبط