بازگشت مشایخی به تئاتر پس از 13 سال

عکس خبري -بازگشت مشايخي به تئاتر پس از 13 سال

جمشید مشایخی بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون بعد از 13 سال دوری از صحنه تئاتر با اجرای مجدد نمایش "شب روی سنگفرش خیس" به کارگردانی هادی مرزبان به صحنه تئاتر بازمی‌گردد.

هادی مرزبان که پیش از این قرار بود نمایش "تانگوی تخم‌مرغ داغ" نوشته زنده‌یاد اکبر رادی را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد، درباره اجرای مجدد نمایش "شب روی سنگفرش خیس" به مهر گفت: شورای نظارت و ارزشیابی اجرای نمایش "تانگوی تخم‌مرغ داغ" را نپذیرفت و من نمایشنامه "شب روی سنگفرش خیس" را که مدت‌ها مایل بودم آن را به صحنه ببرم، برای اجرا پیشنهاد دادم.

این کارگردان با سابقه تئاتر با اشاره به اجرای نمایش "شب روی سنگفرش خیس" در سال 78 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر درباره گروه بازیگری این نمایش گفت: تا به حال حضور استاد جمشید مشایخی که در اجرای پیشین این نمایش نیز حضور داشتند و فرزانه کابلی و فردوس کاویانی در اجرای "شب روی سنگفرش خیس" قطعی شده است.

وی درباره زمان و مکان اجرای نمایش "شب روی سنگفرش خیس" افزود: قرار است این نمایش را از 10 تیرماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببریم. جمشید مشایخی که از بازیگران باسابقه و تأثیرگذار سینما، تئاتر و تلویزیون است در بیش از 34 فیلم سینمایی همچون "کمال‌الملک" به کارگردانی زنده‌یاد علی حاتمی، "گاو" به کارگردانی داریوش مهرجویی و مجموعه‌های تلویزیونی مختلف نظیر "هزاردستان" و "ستایش" به ایفای نقش پرداخته‌است.

مشایخی در سال 78 در نمایش "شب روی سنگفرش خیس" به کارگردانی هادی مرزبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و این آخری تجربه بازیگری تئاتر این بازیگر برجسته ایران بود.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط