آمانو خواستار حل دیپلماتیك موضوع هسته‌ ای ایران شد

مدیركل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی خواستار راه‌حل دیپلماتیك برای حل موضوع هسته‌یی ایران شد و از تهران خواست همكاری بیشتری با آژانس داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در سخنرانی آغازینش در پنجاه و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس که در وین برگزار شد از تهران خواست جزییات بیشتری درباره برنامه هسته‌یی‌اش ارائه کند. آمانو در مراسم آغازین نشست کنفرانس عمومی آژانس از ایران خواست از الزامات امنیتی هسته‌یی پیروی کند و به نفع یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای حل این موضوع صحبت کرد.

به گزارش وب سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمانو در سخنرانی خود در بخشی که به ایران اشاره کرد، گفت: من به طور مرتب گزارش مربوط به اجرای پادمان‌ها در جمهوری اسلامی ایران را به شورای حکام ارائه می‌کنم. آژانس همچنان منحرف نشدن مواد هسته‌یی اعلام شده توسط ایران تحت توافق‌نامه پادمانی‌اش را تایید می‌کند. با این حال ایران همکاری لازم را که به ما اجازه می‌دهد اطمینان قابل قبول درباره فقدان مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام نشده را ارائه کنیم، فراهم نکرده است. به همین دلیل آژانس نمی‌تواند نتیجه بگیرد که همه مواد هسته‌یی در ایران برای فعالیت‌های صلح‌آمیز است.

وی افزود: از ایران می‌خواهم توافقنامه‌ای پادمانی را به طور کامل اجرا کنند و به سایر وظایفش عمل کند و با آژانس برای حل همه مسائل باقی مانده تعامل داشته باشد.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط