انتقال سیف الاسلام برای محاكمه به طرابلس

دادستان كل لیبی، روز چهارشنبه، دستور انتقال «سیف الاسلام قذافی» تنها فرزند دربند «معمر قذافی» دیكتاتور معدوم این كشور به طرابلس را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالقادر رضوان» دادستان کل لیبی به خبرنگاران گفت:«دستور انتقال سیف الاسلام و سی تن دیگر از عوامل رژیم سابق را از شهر الزنتان به طرابلس صادر کرده است تا به اتهام کشتار و جنایات دیگر در جریان جنگ داخلی 2011، در پایتخت محاکمه شوند.»

رضوان تصریح کرد، سیف الاسلام، روز پنجشنبه، به همراه «عبدالله السنوسی» رئیس دستگاه اطلاعات رژیم سابق و دیگر متهمان در دادگاه جنایی طرابلس محاکمه خواهند شد.

سازمان عفو بین الملل «تحویل فوری» سیف الاسلام قذافی و السنوسی را از مقامات لیبی خواسته است تا به اتهام جنایات ضد بشری محاکمه شوند.

«حسیبه حجی» مسئول این نهاد دفاع از حقوق بشر عنوان داشت، محاکمه این متهمان در لیبی «امروز به عدالت خدمت نخواهد کرد.»

از سوی دیگر، پایگاه خبری «الخبر» با بیان اینکه امروز لیبی شاهد محاکمه قرن است، نوشت سیف الاسلام و السنوسی، در صورت اثبات اتهام هایشان، با حکم اعدام مواجه خواهند شد.

این در حالی است که دولت لیبی به خاطر فشارهای دادگاه جنایی بین المللی که خواستار انتقال این متهمان به لاهه است، در تنگنا قرار گرفته است. دادگاه جنایی بین المللی، پیشتر، اعلام کرده بود که عدم همراهی دولت لیبی با دستور این دادگاه می تواند به ارجاع موضوع به شورای امنیت سازمان ملل متحد منجر شود.

۱۳۹۲/۶/۲۸

اخبار مرتبط