بلژیك و كلمبیا در سید یك جام جهانی

تیم‌های ملی فوتبال بلژیك و كلمبیا در قرعه كشی جام جهانی فوتبال به احتمال زیاد در سید یك قرار خواهند گرفت و انگلیس از این سید خارج شده است.

به گزارش نما ، قرعه کشی جام جهانی برزیل پانزدهم آذر ماه برگزار می‌شود.

سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در فاصله نزدیک به دو ماه تا آغاز قرعه کشی جام جهانی فوتبال درباره تیم‌های سر گروه جام جهانی به صحبت پرداخت.

فیفا اعلام کرد هشت تیم سر گروه جام جهانی 2014 شامل برزیل و هفت تیم دیگر است.

به گزارش ایسنا، فیفا همچنین اعلام کرد ملاک انتخاب هفت تیم سر گروه جام جهانی 2014 برزیل تنها رده بندی فیفا در ماه اکتبر خواهد بود.

این تصمیم فیفا به این معناست که تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و کلمبیا که توانستند به جام جهانی 2010 صعود کنند به احتمال بسیار زیاد در سید یک قرار خواهند گرفت.

همچنین تیم ملی فوتبال انگلیس به نظر می‌رسد جایی در بین تیم‌های سید نخست جام جهانی 2014 نخواهد داشت. تیم ملی انگلیس در حال حاضر در رده هفدهم رده بندی فیفا قرار دارد و حتی اگر نتواند خودش را به جمع شانزده تیم برتر برساند، در سید سوم قرار خواهد گرفت، مگر اینکه تیم‌های بالاتر از انگلیس راهی جام جهانی نشوند.

هفت تیم برتر فعلی رده بندی فیفا در حال حاضر اسپانیا، آرژانتین، آلمان، ایتالیا، کلمبیا، بلژیک و اروگوئه هستند. برزیل نیز به دلیل میزبانی در سید یک قرار خواهد داشت.

ایران نیز که در حال حاضر در رده‌ی چهل و هشتم جهان ایستاده، به این ترتیب در سید چهارم جای خواهد گرفت.

رده بندی بعدی فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا هفدهم اکتبر اعلام می‌شود.

۱۳۹۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط