فلاحت‌پیشه: رسانه‌ها، افراطیون را به حاشیه ببرند/وحدت در عین كثرت یك امر ضروری و به نفع كشور است

یك نماینده پیشین مجلس با اشاره به اهمیت وحدت ملی در پیشبرد مذاكرات هسته‌یی گفت: برگ برنده تیم جدید مذاكره‌كننده ایران در جریان مذاكرات پیش رو، مشاركت 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

به گزارش نما، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در فضای سیاسی کشور از جمله در سطح نخبگان و حتی کسانی که به آقای روحانی رای ندادند، همراهی جدی با سیاست تنش‌زدایی دولت یازدهم به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: البته برخی انتقادات نیز از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که این انتقادات را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ بخشی از آنها از سوی برخی افراد رادیکال مطرح می‌شود و دسته دیگر نیز از سوی کسانی است که دارای دغدغه هستند و سوالاتی دارند و پاسخگویی به این سوالات و رفع این دغدغه‌ها در نهایت به نفع دولت است.
فلاحت‌پیشه با بیان اینکه "وحدت در عین کثرت یک امر ضروری و به نفع کشور است"، به برخی از شاخص‌های این موضوع اشاره کرد و افزود: چندی پیش کمپین مخالفت با تحریم ایجاد شد و همه جریانات سیاسی از ایجاد چنین کمپینی حمایت کردند و این حمایت‌ها موجب شد برگ برنده غرب که به نوعی به دنبال فشار بر ملت ایران و محروم کردن آن از حقوق هسته‌یی صلح‌آمیز خود بود، تضعیف شود.
وی همچنین به موضع‌گیری نخبگان سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: نخبگان سیاسی کشور و در رأس آن مقام معظم رهبری از دیپلماسی دولت حمایت کرده‌اند و به آن اعتماد دارند. حتی نمایندگان مجلس نیز با آنکه ممکن است تعداد زیادی از آنها به آقای روحانی رای نداده باشند، با انتشار بیانیه‌ای از دیپلماسی دولت حمایت کردند. اینها مقولاتی است که تیم مذاکره‌کننده به آن متکی است و باید در مذاکرات بر آن تاکید کند.
این نماینده پیشین مجلس به نقش رسانه‌ها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه "رسانه‌ها از جمله رسانه ملی باید در تحلیل قضایای مرتبط با مذاکرات نگاه سیاستمداران ایرانی را منعکس کنند و بر آن تاکید ورزند"، خاطرنشان کرد: در غرب، از جمله در آمریکا، برخی از جمهوریخواهان و همچنین صهیونیست‌ها که در رأس آنها بنیامین نتانیاهو است، به دنبال این هستند که مذاکرات در ایران به شکست بینجامد و این را نیز به نوعی اعلام کرده‌اند.
فلاحت‌پیشه در پایان تاکید کرد: رسانه‌ها باید مواضع و دیدگاه‌های تندروها و افراطیون را که به دنبال تضعیف مذاکرات هستند، در حاشیه قرار دهند؛ البته در فضای فعلی این تندروها تضعیف شدند. افراطیون به دنبال این هستند که سیاست خارجی تنش‌زدایی را که در حال حاضر ایران دنبال می‌کند، تضعیف کنند.

۱۳۹۲/۷/۲۱

اخبار مرتبط