پرداخت یارانه ساعت ۲۴ امشب

سخنگوی دولت با بیان اینكه یارانه مهرماه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، گفت: به خاطر عید قربان یارانه عقب نیفتاد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد باقرنوبخت سخنگوی دولت امشب در گفت‌وگو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه یارانه نقدی 44500 تومانی مهرماه ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، گفت: قرار بود پرداخت یارانه به خاطر کمبود منابع درآمدی به تأخیر افتد، اما طبق دستور رئیس جمهور و به خاطر عید قربان یارانه سر موعد مقرر واریز می‌شود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر قرار باشد یارانه دقیقاً در روز 22 هر ماه واریز شود، منابع آن تامین نمی‌شود، گفت: فراهم کردن حدود 3500 میلیارد تومان منابع یارانه از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا 22 هر ماه کار مشکلی است، در حالی که پرداخت یارانه‌ها باید متناسب درآمد خانوار باشد و خیلی از خانوارها به رقم یارانه نقدی نیاز ندارند، البته برخی نیز بخاطر نیاز از ساعت‌ها قبل منتظر دریافت یارانه نقدی هستند.
نوبخت در مورد یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا حذف تعدادی از مردم از گرفتن یارانه گفت: ستاد هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده و کار مطالعات و بررسی کارشناسی در آن انجام می‌شود و رئیس جمهور تاکید دارد که هیچ اقدامی بدون مطالعه کافی انجام نشود، در نتیجه کارگروه‌ها در حال فعالیت هستند.
سخنگوی دولت گفت: وقتی نتیجه کار کارشناسی کارگروه‌های هدفمندی یارانه‌ها مشخص شود، به اطلاع مردم می‌رسد.
نوبخت گفت: آنچه واضح است ادامه روند موجود پرداخت یارانه نقدی، عملی نیست و تعادلی بین درآمد و هزینه‌های یارانه نقدی وجود ندارد.
وی گفت: هنوز نتیجه کارگروه‌ها قطعی نشده که بخواهیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم، اما مردم به ما اطمینان کنند که ما فرزندان آنها هستیم و یارانه نیز ثروت ملی است که باید در راستای تولید و رشد اقتصادی صرف شود و یارانه نقدی به کسانی تعلق گیرد که نیاز به دریافت این ارقام دارند.

۱۳۹۲/۷/۲۳

اخبار مرتبط